Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 30 november 2021

Vintern omsluter oss.
Kylan är rå och biter i kinderna.
Dagarna är korta.
Solen går upp kl 09.07 och går ner redan kl 14.23.
Det är inte min bästa årstid.
Jag känner mig lite trött, låg och seg.
Det som är mysigt är att vi kan elda i kaminen och tända ljus.
Det tycker jag om.
Gosa ner mig under filten, titta på tv och oftast slumrar jag till en stund i soffan.
Det är då som jag verkligen kopplar av.
I går vaknade jag 03.30. 
Jag behövde gå på toa, och sedan kunde jag inte somna om innan kl ringde 05.00.
Så det är kanske inte så konstigt att jag blir trött när jag sätter mig.
Men jag ska inte klaga.
I dag är jag ledig, och i morgon jobbar jag kväll på Gästis.
Jag skulle ha jobbat där i helgen, men jag fick inte svar på covidprovet förens natten mot lördagen, så jag fick vara hemma, och det behövde jag.
På lördagen upptäckte jag att körkortet inte var i mobilskalet.
Panik och fick ont i magen.
Jag vet att jag använde det sist när jag tog covidprovet.
Det var inte i bilen.
Kollar i soptunnan där jag hade slängt påsen.
Tack gode gud!
Där hade det legat i två dagar.
Var nog lite disträ, men har inget minne av att jag hade sett körkortet i påsen heller.
Skönt att få ha tur i bland.
I min värld så är det mesta inte enkelt.
Det ska helst krångla och jävlas lite.

Tänk om folk bara kunde sluta resa!
Nu är det omikron som härjar och har nått Sverige.
Blir så trött på alla som inte tänker utan låter egot tala.
I alla fall i det flesta fall.
Så jäkla nödigt kan det väl ändå inte vara att resa.
Men vem bryr sig om vad jag tycker?
Just nu känns vandringsresan till Österrike väldigt avlägsen.

Och så blev Magdalena Andersson vald till statsminister, igen.
Suck!
Det är ju inte precis som att man vill hjula och jubla precis.

Tror du att företaget som levererade "bad bollen", julkulan har svarat på mitt mail?
Det får jag nog se i stjärnorna efter.
Frågan är bara hur det blir med fakturan som är pausad?
Jag har i alla fall fått en bekräftelse på att konsumentverket har tagit emot min anmälan.
Så det är bara att vänta och se vad som händer.

Nu blir det leverans av julgodis och hämta ut ett par paket, julklappar.

På återseende!
:O)

 

5 kommentarer:

  1. Bra blogg som vanligt. Jag lämnar en liten kommentar för jag vet att du gillar när du får dessa. I love you ❤💕💕❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är alltid lika uppskattat 😄 Love you to ❤️💗❤️😘😘

      Radera
  2. Läser regelbundet din blogg Katarina. När ska "godis pengarna" vara inne?! Ha inte kunnat hämta det, så Elias hade tagit med endel på skolan till Tyra. Kul de går samma klass 😄👍

    SvaraRadera
  3. Är jag Vanja Tollofsen som skrev 🤩

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej 😄 va kul att du läser mim blogg.
      Vad länge sedan vi träffades.
      Pengarna bör sättas in så fort ni har fått betalt för allt.
      Har ni mitt mobilnr?
      Mvh Katarina

      Radera