Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 26 november 2021

Ja vad ska man säga?
Jösses!!!
Jag kan inte låta bli att kommentera lite politik efter denna vecka.
Hur ska de få folk att få tillbaka förtroendet för politikerna efter allt detta kaos?
Ena minuten vald till Sveriges första kvinnliga statsminister, "andra minuten" avgår miljöpartiet och "tredje minuten" så ansöker den nya statsministern om att bli entledigad.
Och dagen efter så blir hon nominerad till statsminister igen.
Jag fattar ingenting.
Förstår mig inte på deras regler.
Den enda som känns stabil i allt detta virrvarr är talesmannen.
Resten känns lika "stabilt" som ett korthus.
Att miljöpartiet valde att avgå gråter jag inte över.
De har haft alldeles för mycket inflytande och makt.
Och de vet definitivt inte vad som är bäst för Sverige.
Möjligtvis för storstäderna.
Vart är de riktigt vuxna i rummet?
Existerar de överhuvudtaget?
Alla vill ta ansvar för Sverige, men de kan inte samarbeta???
Jag får det inte att gå i hop.
Att kunna samarbeta med alla är väl ändå en förutsättning för att få ett stabilt och fungerande arbete utfört?
Detta tycker jag ger väldigt dåliga signaler för hur vi beter oss generellt mot varandra i samhället.
Kanske inte så konstigt att det som det ser ut som det gör i Sverige och i världen.
Det är väldigt mycket som har gått fel och utför.
För mig började det 1986, samma dag som Olof Palme blev skjuten.
Och Anna Lind, som var en sådan omtyckt och uppskattad person.
Inget är sig likt sedan dess.
Det är både sorgligt och tragiskt.

Själv väntar jag på svar på covidprovet som jag tog i går.
Jag vaknade i går morse med huvudvärk och kände mig allmänt hängig.
Kroppen sa i från helt enkelt.
Det har nog varit lite mycket ett längre tag, igen.
Så kroppen behöver vila och få återhämtning.
Oftast går jag på helfart tills det blir så här.
Men när jag känner mig pigg och frisk så är det svårt att dra ner på farten.
Helst när jag vet att det behöver göras saker som inte kan vänta till sen.
Och jobbet/jobben kräver ju alltid sitt.
Liksom att handla, laga mat, alltid gå ut med Chess på lunchen, försöka hinna med huvudmännen och orka vara social med familjen och vänner, tvätta och hålla en någorlunda nivå på dammråttorna och allt annat som jag lyckas ta mig för.
Nu när Petters soffa äntligen har fått klädsel och är i hopsatt så borde det lugna ner sig lite.
Moa och Evve verkar reda sig bra själva än så länge.
De vet ju vart vi finns.
Jag får väl börja prioritera, men det blir nog inte så lätt.
Försöker planera både mat och handling, men det är alltid något som saknas.
Några enstaka julklappar har jag lyckas beställa.
Det brukar alltid ordna sig.
Att tro att pengarna ska stanna kvar på kontot är en utopi.
Då kommer bilskatten eller vatten och avloppsräkningen som ett "brev på posten" 😉😂
Alla dessa fasta avgifter, det är ju dem som kostar mest 😈
Som de som inte ens äger en soptunna, men ska ändå betala den fasta avgiften för den.
Helt galet!

I dag är det - 9 grader här.
-14 i Ulriksfors där Petter, Tomas och Moa jobbar.
Kallast hittills.

Hoppas att du får en riktigt mysig och trevlig första advent helg.
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar