Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 22 november 2021

Ett av det bästa som finns är att få ett glädjebesked.
Moa ringde förra veckan och berättade att hon äntligen ska få 100% på jobbet, från och med 1 december 😄
Det är hon verkligen värd.
Och välbehövligt för ekonomin.
Moa blev uppringd av en läkare förra veckan som berättade att hon har järnbrist, och att hon behöver få det via injektion.
Eftersom järntabletter inte är tillräckligt.
Detta upptäcktes nyligen efter ett blodprov.
Tur det är lätt att åtgärda.
Är det inte det ena, så är det det andra.
Men jag är glad så länge det är bra med halsen/matstrupen.
Och hon slipper operation.
Och läkarna i Östersund verkar ha koll på läget.

Helgen som varit har vi hunnit med en massa saker.
Det är skönt att ✔✔✔ av.
På veckan efter jobbet är jag nöjd med att gå ut med Chess efter middagen, och sedan få slå mig ner i soffan.
Det sämsta med helgen är att den alltid går så fort.
Jag njuter varje sekund av ledigheten.

I dag fyller Tomas pappa Lasse år.
Grattis!!

Visst ser det trevligt och fint ut?
Det var i alla fall det jag tyckte när jag beställde dem, i tron att de skulle se ut som på bilden.
Jag fick vänta på paketet.
Och pausa räkningen på klarna.
Jag hade sett framför mig att ha dem på baksidan mot gatan.

I fredags kom den.
En uppblåsbar "badboll".
Hade förväntat mig två och ett helt annat material.
Totalt lurad på "konfekten".
Tyvärr tänkte jag inte på att läsa några recensioner om företaget som säljer det.
Så absolut, jag får skylla mig själv lite.
Jag har anmält företaget till konsumentverket för falsk marknadsföring, och har även varit i kontakt med klarna.
Jag har även skrivit till dem att jag inte tänker betala ockerpriset för denna produkt.
Utifrån bilden så ska den kunna vara utomhus.
Tror inte att den tål kylan här.
Den fiser nog i hop direkt.
Så vill de ha tillbaka den, så ska jag gladeligen skicka tillbaka den.
Man lär av sina misstag.
Hädanefter ska jag vara mera uppmärksam.

Den här veckan är det en 6 dagars arbetsvecka.
Börjar med en kväll.
Väntar på att julgodiset som Elias klass har sålt ska komma, så vi kan dela ut det innan första advent.
"Navelluddet" får vänta 😉 ett tag till.

På återseende!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar