Leendet du sÀnder ut vÀnder Äter till dig




tisdag 16 november 2021

Alva klarade körkortet 😄
Grattis!
JĂ€ttekul att hon nu har en egen liten bil, citroen c3.

Tomas mamma mÄr bÀttre.
Hon Àr pÄ NÀva (nÀrvÄrdsavd.) hÀr i Strömsund just nu, men vÀntar pÄ besked om att fÄ flytta till ett sÀrskilt boende.

Petter har sovit första natten i lÀgenheten.
Det var med nöd och nÀppe som de fick ut databordet i söndags.
Nu vÀntar vi bara pÄ att klÀdseln till soffan ska komma.
PÄ torsdag Äker han och en kompis till GÀvle för att titta pÄ en BrynÀsmatch.
De ska Äka tÄg och sova pÄ hotell, sÄ det blir sÀkert jÀttekul.
Sedan Àr det bandymatch i Matfors pÄ lördag.

Melvin ska ta över Petters rum, sÄ vi ska flytta ner Moas databord dit.
Sedan ska jag försöka sÀlja vÄningssÀngen.

Och Elias har tagit över Moas rum hos Gunnar, sÄ nu har alla nya rum/lgh utom Alva.

Moa och Evve var till Sundsvall pÄ Ikea i lördags och köpte sig en soffa, och lite annat till sin lÀgenhet.

JÀttekul att bÄde Petter och Moa har fÄtt sitt eget, och fÄr börja vÀnja sig vid sina nya liv.
Det Àr precis som det ska vara nÀr de har jobb bÄda tvÄ.
Och skönt för mig att ha bÄda nÀra.

Och jag fortsÀtter att döstÀda lite.
Det Àr lika skönt varje gÄng som jag fÄr Äka till Ätervinningscentralen, och slÀnga sÄdant som vi inte har nÄgon anvÀndning av lÀngre.

Vi behöver inte vara oroliga för att vara göralösa.
Men det Àr bara roligt nÀr man ser att allt ordnar sig till det bÀsta.
Och alla blir glada och nöjda.

Till helgen ska jag byta till julgardiner.
NÀsta helg jobbar jag, sÄ dÄ hinner jag inte.
Vi har köpt oss en ny plastgran med ledlampor.
Det blir toppen!
Inget mer trassel eller byte av batterier.
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar