Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 1 oktober 2021

I måndags 27 september.
Ca 14-15 grader.
En otroligt vacker höstdag.
Vattudalen glittrade så fint.

Jag skulle ju ha jobbat på söndagen men när jag vaknade så kände jag mig sjuk.
Ingen feber men en fruktansvärd huvudvärk.
Så jag tillbringade i stort sätt hela dagen i horisontellt läge.
Varvade mellan sängen och soffan.
Skönt att jag kände mig bättre redan på måndagen.

I tisdags var jag på en arbetsintervju innan jag började att jobba.
Jag slängde in en ansökan på må få. 
Tyckte att jobbet lät intressant och spännande.
Intervjun gick bra.
Jag fick svara på en del frågor.
En handlade om att sätta gränser.
Och jag kunde bara svara att jag inte har någon erfarenhet av det.
Jag har inte behövt göra det på mitt jobb.
En annan handlade om hur jag ser på arbetsmoral.
Och det första som flög ur mig att det är ju själva kittet.
Annars ska man inte jobba.
Och det kändes så naturligt.
När man har jobbat så länge så är arbetsmoral det som genomsyrar allt som vi håller på med.
Det är inte en tillsvidaretjänst utan ett vikariat till augusti 2022.
Just nu velar jag, om jag skulle få det.
Jag velar jättemycket.
Väger för och nackdelar.
Jag trivs ju så himla bra på Gästis, men det skulle vara roligt att pröva något annat också.
Jag vet vad jag har...

I dag fredag 1 oktober.
Ca. 7-8 grader.
Större delen av veckan har det varit ungefär som 50 nyanser av grått på himlen.
Och en hel del regn.
Det är tur att alla färger lyser upp och gör promenaden både trevligare och roligare.

Den första tomaten är äntligen snart klar.
Den ska ätas med andakt.
Sitter och tittar på växthus, och trots att det är upp till 50% rabatt just nu så är de ju svindyra, även de mindre varianterna.
Vet inte om jag tycker att det är värt det, med tanke på det lilla som vi vill odla/ha.

Middagstips!
Kycklinglevergryta med bacon
Jättegott.

På måndag är det kanelbullensdag.
Då ska jag baka bullar på jobbet hela dagen.
Jag tror att det är 4:e året på raken som jag gör det.

Ha en riktigt mysig och trevlig helg!
:O)

 

2 kommentarer:

  1. Vilka underbara höstbilder. Nu har jag läst åt fel håll som jag ofta gör i bloggar nuförtiden. Det får bli en sammanfattning innan jag ger mig på söndagsmiddagen. Först och främst grattis till det nya jobbet med egen namnskylt på dörren. Jag tror du kommer att passa utmärkt för sysslan med din erfarenhet, kompetens och personlighet.
    Siri var ett gulligt namn på katten. 1 november är snart. Tänk att det blev samma dag som de fick nycklarna. Hoppas de ska trivas. Vår äldsta dotter genomgick också en gastroskopi för ett par veckor sedan. Skylten och texten om toabesök på jobbet var kul och tänkvärd på samma gång.
    Kram från ett kallt Visby

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Bosse 🙏 Vad glad jag blir 😄
      Ja den 1 nov händer det mycket roligt. Tomas dotter fyller 18 den dagen också, och är i Vilhelmina för att ta körkort (första dagen).
      Kan bara hålla med om kattens namn.
      Ha en fin vecka. Kram Katarina 🥰

      Radera