Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 23 september 2021

I lördags konfirmerade Melvin sig.
Det var en jättefin ceremoni.


I Alanäs kyrka.
Den invigdes i juli 1928.

Sedan åkte vi tillbaka till Strömsund och åt smörgåstårta, och Melvin fick presenter.
Tomas hade köpt en driver (golfklubba) som blev mycket uppskattad.
Konfirmationen har skjutits på pga coronan, annars skulle den ha blivit till pingst i år.
De han i alla fall åka på ett konfaläger till Hollandsgården.

Petter och jag var och tittade på en jättefin lägenhet på söndagen.
En 2:a i centrala Strömsund.
Moa har också tittat på olika lägenheter.
Hennes kompis (från Västervik) har bestämt sig för att flytta hit.
Jättekul att hon trivs här.
Så det är mycket som händer nu.
Spännande att se hur det går.

Det känns alltid så tråkigt när vi måste göra höst.
Ta in utemöblerna och plocka ner paviljongtaket.
Säsongen är alldeles för kort.
Medan jag var och handlade, och röstade i kyrkovalet så gjorde Tomas upp en eld och så gjorde vi pinnbröd.
Gott!
Det är så mysigt.

Sotarn har varit hit nu på fm.
Jag lyckas konstigt nog alltid vara ledig när han ska komma.
Synd att jag missar premiärmatchen för A-laget hemma på lördag mot Krokom.
Det hade varit kul att se.
Jag jobbar.
Men på lördag kväll är Tomas och jag bjudna till Peter och Carina.
Det ska bli så trevligt då vi inte har träffats på jättelänge.
Det regnar och är grått och mörkt i dag.
Jag har unnat mig själv. Jag har köpt mig en kappa.
Jag föll för den direkt.
Och jag vet hur jag funkar.
Det är ingen mening att vela, bara att bestämma mig, annars ångrar jag bara mig.

På återseende!
:O)

 

4 kommentarer:

  1. En mycket fin konfirmation och kyrka. En lyckad dag/helg helt enkelt ❤💕😘

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Tack för dina alltid så gulliga kommentar! Det har hänt en hel del hos dig, läste jag! Allt från konfirmation till att titta på lägenheter. Ja du det går så fort, nyss var ju våra barn små!!
    Jag älskar ju hösten och tycker det är skönt när möblerna sätts in och man gör höstfint ute! Sen det där med vädret..i morse hade jag +3 c men dagen är fin lite sol och vindstilla, till skillnad från igår! Då var det regn och rusk! Ha nu en härlig helg! Var rädd om dig! Kram 🤗💖

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hösten kan absolut vara fin och mysig, men när jag vet vad som komma skall, snö, kyla och mörker i minst 6 månader, då blir jag lite deppig,
      Vi har bara riktig sommar juni och juli, kanske halva maj och augusti. Det gör den väldigt kort.
      Tack desamma till dig. Kram 🥰

      Radera