Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 15 september 2021

Första frosten och -1 grad den 15 september.

Jag tycker definitivt inte om:
Offentliga toaletter
Kiss på ringen, bajssprut, blöta papper på golvet, kisslukten, överfulla papperskorgar, klotter, orent...
Det är äckligt.
Den där glipan mellan toaletterna så att alla hör.
Kommer du i håg toaletterna på de gamla tågen?
då man såg tågrälsen när man öppnade locket och det kändes som att man skulle sugas ner i hålet.
Jag har svårt för utedass.
Jag kissar hellre utanför.
Lukten, högen som buktar upp under en, flugorna, spindelnäten...
Jag ryser!
Förut hade jag svårt att göra nummer 2 när jag var borta.
Och jag var rädd för att dörren skulle gå i baklås.
Det hände mig när jag gick på förskolan i Ulriksfors.
Så det var länge som någon fick stå utanför och passa.
En toalett ska vara fräsch.
Cigaretter
Det är ett fördärv.
Jag har alltid sagt till mina barn att börja aldrig att röka.
Det luktar förjävligt.
Det förkortar livet.
Tur att de blev rökförbud på resturanger och pubar.
Mobbing, utfrysning...
Det framkallar så mycket minnen och känslor inom mig.
Det borde inte få förekomma överhuvudtaget.
0 tolerans.
  
Persilja
Curry
Pepparrot

Besserwissrar och skrytare
Extremister
Energitjuvar
Narcissister 
Arrogans
Egoister

Lögner

Slem
(tur att det inte finns spottkoppar längre)
Avlopp med hår och snusk

Kyla
Tycker inte om att frysa.

Getingar och annan ohyra.

Jag kanske fyller på när jag kommer på något mer.

Jag har börjat spara i fonder...😉😂
Jag vet inte riktigt vad de ger för utdelning än, men jag har goda förhoppningar.

Ha en fin dag!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar