Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 11 maj 2021

+13,3 kl 10.15.
Och ingen blåst.
Det är ju knappt så jag tror att det är sant.
Äntligen!!
Vi har verkligen inte varit bortskämda med det.
Så det är väl dags att åka och köpa allergimedicin.
Ser att det har börjat knoppas i träden.
Det är bra att förbereda kroppen på några månaders medicin, så det kanske blir lite lindrigare.
Det är ju inte den bästa tiden att gå runt och nysa och snora bland folk direkt.
De vet ju inte att jag är allergisk.
Och det skulle ju vara skönt att slippa ursäkta sig för något som jag har haft sen jag var liten.

Jag tog andra sprutan i går på folkets hus.
Inga symtom/biverkningar.
Bara lite öm.
Jag hade ju helst sluppit att vaccinera mig.
Men det kändes verkligen som att jag inte hade något annat val.
Det är definitivt ingen vanlig influensa.
Och jag tror inte att vi blir fri detta förens övervägande har vaccinerat sig.
Det är inget som vi kan ignorera/låtsas som att det inte finns.
Covid kryper närmare och närmare hela tiden.
Det är ett under att vi har lyckats hålla det utanför jobbet.
Jag har sett värsta skräckscenariot framför mig, att både vårdtagare och personal har insjuknat.
Jag hoppas och ber att det aldrig händer 🙏🙏

Det är så otroligt skönt att jag inte behöver känna konstant dåligt samvete, eller fundera på vad någon annan ska tycka eller tänka.
Jag känner mig fullständigt trygg med mig själv,
jag kan ta egna beslut och behöver inte fråga någon om lov.
Jag berättar bara det jag vill berätta.
Det ska inte finnas utrymme för spekulationer, feltolkningar eller konflikter.
Jag är så färdig med sådant om tar min energi.
Sådant som dränerar hela min kropp och själ.
Givetvis kommer jag aldrig kunna värja mig helt från konflikter.
De kommer oftast och tyvärr utan förvarning.
Jag har många gånger stått där som ett stort frågetecken,
hur kunde det bli så här, när det inte ens fanns något att överreagera på?
Det har tagits på fel sätt.
Det har blivit en höna av en fjäder, helt i onödan.
Jag ryser och får en allergisk reaktion vid bara tanken.
Energitjuvar försöker jag hålla så långt borta i från mig som det bara går.
Det finns en anledning till att jag inte har så stor umgängeskrets.
Jag/vi har valt det själv.
Jag är så nöjd med att ha ett fåtal goda och fina vänner som jag har fullständig tillit till.
De som tycker om oss som vi är.
Man behöver inte tycka lika, men man ska respektera varandras åsikter, utan att dumförklara eller angripa.
Jag krusar ingen.
Detta har jag lärt av mina egna misstag.
Man ska inte lita på alla.
Jag har varit alldeles för godtrogen.
Därför att jag har trott gott om människan.
Men fått knivhugg på knivhugg i ryggen.
Det sätter sina spår.
Tur att vissa minnen bleknar.
Sorgligt att folk inte kan säga förlåt eller be om ursäkt.
Jag lever för mina absolut närmaste och goda vänner.
Vårt hus och intressen.
Det är det som är livet.
Det är inte mycket annat som betyder så mycket.
Jag tänker inte ta mer skit.
Det är min fasta ståndpunkt.
Det kan låta hårt.
Men det är tyvärr den bittra sanningen om att upptäcka att alla inte vill väl.
Jag lever mitt liv på mitt sätt.
Ärlighet vara alltid längst. 
Oärliga och opålitliga människor har ingenting i mitt liv att göra.

That´s it!

Chokladbollens dag ska firas när jag kommer hem från jobbet i kväll.

Snart 4 dagars ledig 😄😄

Puss & Kram!
:O)

 

2 kommentarer:

  1. God förmiddag! Åh vilket bra inlägg och vet du vad, jag känner igen mig så mycket i det du skriver!! Önskar dig en fin dag och jag hoppas att våren snart kommer även till er! Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Annika :) Du har väl sommar kan jag tänka? :) Kram Katarina.

      Radera