Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 22 februari 2021

Helgen gick verkligen i lugnets tecken.
Efter promenaden med Chess i lördags rörde jag i hop en smet och gjorde en kaka.
Kärleksmums fast i en springform. Jättegod!
Sedan ställde jag i ordning för att göra klämmackor ute.
Vi gjorde upp eld och grannen kom och åt en macka med oss.
Sedan kom Elias på skotern.
Bara - 2 grader, det var bara solen som fattades.
Till middag kom både Moa och Elias hit och åt.
Sedan klippte Moa Tomas.
Mello var ovanligt bra.
Både Charlotte och Tusse var riktigt riktigt bra.
Jag tror att någon av dem vinner hela mello faktiskt.
Jag älskar Leif och Billys humor.
Man får sig ett riktigt gott skratt
Leif lyckas alltid att skämma ut sig.
Sedan började vi titta på rainman, och tittade klart i går.
Googlade på Dustin Hoffman och såg att han har hunnit bli 83 år.
Otroligt bra film.

Söndagen var en riktigt grå och tråkig dag.
Humöret var inte på topp.
Kände mig halvdeppig.
Är nästan helt säker på att jag i nått förstadie på klimakteriet.
Har märkt av en del "symptom".
Bla har jag känt mig öm runt ena bröstet, i bland som ett tryck och svag hjärtklappning.
Jag känner inga knölar eller kan se något avvikande.
Nojjig som jag är när det gäller sjukdomar så googlade jag så klart, och det är tydligen ett ganska vanligt tecken.
Någon benämnde just detta som känslostockning.
Svettas på nätterna har jag gjort länge.
Och mensen beter sig inte som den brukar.
Känner mig lite orolig för vad som kan komma framöver.
Vet ju att många lider av bla hemska vallningar och humörsvängningar.
Man ska ju inte oroa sig i onödan, men i bland är det oundvikligt.
Konstigt att vara i övergångsåldern när jag inte känner mig gammal.

För att hitta på något så åkte vi till dollarstore.
Vi skulle bara ha lite tvål och värmeljus.
Vi kom hem med två speglar också.
Den på bilden och den ni ser i spegeln.
Det var som att hitta de sista "pusselbitarna" på väggarna i trappen.
Så det blev ett litet roligt inslag.
Till middag gjorde vi kokt torsk och sej med äggsås.
Kul att göra någon ny maträtt i bland.
Nästa gång blir det bara torsk, lite mera salt, några fler ägg och kanske lite räkor.
Man får utveckla recepten lite när man känner att det fattas något.

I dag börjar Elias praktisera på en butik här i Strömsund, som bla säljer arbetskläder och gör tryck på kläder, affischer etc.
Han ska vara där i 2 veckor fram till sportlovet.
Skönt att få slippa hemstudierna och göra något annat ett tag.

Jag tror att man kommer att känna sig tvungen att ta vaccinationen mot corona.
Inte minst för att man ska få resa i framtiden.
Såg på tv i går att det även krävs intyg på bla gym och andra allmänna platser för att överhuvudtaget få komma in.
Jag som är tveksam känner att jag förmodligen måste, fast jag är emot att göra saker för att andra tycker att man måste/solidaritet.
Flockimmunitet.
Tänk vad många nya ord vi har fått lära oss under pandemin.


På återseende och ha en fin vecka.
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar