Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 26 februari 2021

Dessa ljusklot är en del av vår nya inredning.
När vi flyttade hit så blandade vi hej vilt av det vi hade i olika stilar.
Nu har vi ändå fått till att färgerna passar i hop någorlunda.
Vi har utgått i från färgerna i rummet, grönt, vitt och brunt.
Sedan har det blivit lite rosa och guld.
Mjuka och varma färger.
Vi har inte förhastat oss, utan det har fått tagit den tid det har behövts för att hitta de vi verkligen tycker passar in.
En symmetri.
Det som saknas är ett nytt matbord och stolar.
Det får vi köpa när vi känner att vi har råd.

I tisdags tog jag första vaccinationssprutan på jobbet.
Det kändes verkligen som att jag måste.
I första hand för andras egoism, att folk helt enkelt inte kan hålla sig hemma.
Jag känner verkligen en stor frustration och ilska över detta.
Men jag tycker även att mutationerna känns jätteläskiga.
Så det fanns helt enkelt inget val.
Jag fick feber och ont i huvudet.
Fick ta ytterligare ett coronaprov.
Det blev en vilodag i går. Inga stora utsvävningar.
Fick besked nu på morgonen att om jag inte har några symtom, så kan jag gå och jobba även om jag inte har hunnit få svar på provet.
Så då blir det helgsjobb.
Skönt att jag ändå fick så pass lindriga biverkningar.
Spruta nr. 2 ska jag ta om 10 veckor.

Just nu skiner solen.
Det har varit mildare den här veckan.
Till och med plusgrader.
Det har regnat och snöat.
Skulle verkligen inte ha något emot att vi får vårvinter redan nu.
Då kommer kanske våren lite tidigare.
Varje steg mot sommar gillar jag.

Moas bil har varit inne på verkstad igen.
Åkte och hämtade ut den nu på morgonen.
Vi har kostat på den mer än vad den kostade.
Så nu är det bara att hoppas att den går igenom besiktningen när det är dags.

Ska ta en promenad med Chess.
Passa på att få lite sol och luft innan det är dags att jobba.
Man får vara glad för det lilla, sa flickan som satte sig på nappen 😂
Trevlig Helg!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar