Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 2 mars 2021

En av Chess favoritplatser.
Han är lätt att hitta, om han inte kommer när jag ropar på honom.

I helgen skickade jag ett meddelande till min läkare via 1177.
Eftersom det där trycket i vänster bröst inte har gett med sig, så började jag känna en viss oro.
Lätt att sväva i väg i tankarna, och få för sig att det är något allvarligt.
Fick svar i går fm att jag skulle få komma och ta ett ekg kl 13.
Tänk vad smidigt.
Inte behöva sitta en hel timme i telefonen, och kanske inte ens komma fram.
Ekg såg jättefint ut, liksom blodtrycket.
Vilken lättnad. Som att vinna högsta vinsten.
Hur det än är så är ju hälsan viktigast.
Läkaren trodde att jag hade en inflammation, och att det är det som orsakar ömheten och trycket.
Så jag ska äta inflammationshämmande några dagar, och hoppas på att det ska bli bättre.
Jag bokade samtidigt en tid till Elias för hans huvudvärk/migrän.
I bland är det mer, och i bland är det mindre.
Och passade även på att fråga åt Moa hur hon går tillväga för att komma i kontakt med en läkare på öron, näsa, hals i Umeå.
Det går nämligen inte göra det via 1177.
Så i dag ringde jag dit och bokade en telefontid med läkaren till Moa.
Man får vara lite om sig och kring sig när man ändå har möjligheten.
Moa har ju den där knölen på halsen, sedan länge tillbaka, relaterat till muskelsjukdomen.
Som gör att hon har svårt att svälja ner maten i bland.
Helst om hon glömmer bort att tugga ordentligt.
Det är ett besvär som hon upplever väldigt obehagligt.
Så nu hoppas jag att hon kan få hjälp med det.

Här har snön tinat bort/sjunkit jättemycket.
Härligt med sol och plusgrader.
Det får gärna töa och slaska ett tag nu.
Även om det medför att behöva spola av Chess i duschen flera gånger per dag.
Takdropp och fågelsång 😄

Nya restriktioner från folkhälsomyndigheten.
Bla ska man gå och handla ensam.
Undantag barn och följeslagare.
Det första jag såg på affären i går var ett äldre par som stod vid mjölkdisken tillsammans, trots att det står tydligt på gatuprataren utanför vad som gäller.
Det klagas på ungdomar, som inte ens få komma in i affären (på annan ort) mellan kl 8 och 16 vardagar???
Vad är logiken i allt???
Blir otroligt trött på allt som rör detta just nu.

I dag börjar jag jobba på en annan avdelning.
Jag ska vara på två avdelningar, men mest på den ena.
Jag kan ju själva jobbet, det är bara rutinerna som jag inte kan.
Skönt att ha vana och bra arbetskamrater som jag känner runt omkring mig.
Det jag är emot är att bli tvingad till något som jag egentligen inte vill.
Och så kommer jag bara ha en halvtimmes lunch.
Att få komma i från en liten stund kommer jag definitivt att sakna.
Som tur är, är Petter hemma och kan gå ut med Chess.
Annars hade vi en plan B, att Tomas skulle behöva ta längre lunch och åka hem.
Bara att gilla läget och göra det bästa av situationen.

På återseende!
:O)


 

2 kommentarer:

  1. Förstår att du var orolig för trycket. Skönt att veta att det inte var något fel på EKG och blodtrycket. Hoppas "tabletterna" hjälpt. Smidigt att kunna skriva om dina barns problem. Att ha svårt för att svälja är fruktansvärt jobbigt att leva med. Hoppas Moa får snabbt svar och hjälp.
    Trycket hör kanske ihop med dina nya arbetsuppgifter. Att få vila och mat är superviktigt för att kunna prestera.
    Livet är mycket pusslande.
    Vilket bra gömställe Chess har. Förstår att det inte är lätt att hitta. :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja jag är otroligt glad att det inte visade något fel på varken hjärta eller trycket.
    Att det kan bero på jobbet är inte helt omöjligt. Jag kan inte påstå att jag mår toppen bra över detta. Men jag biter i hop, och gör mitt bästa.
    Tack för att du är så omtänksam. Kram Katarina :)

    SvaraRadera