Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 13 januari 2021

Jag fick den fina ängeln av Elias i julklapp.
I går började jag att ta bort julsakerna i vardagsrummet, och ta fram våren så då fick ängeln ta plats mitt på matbordet.
Jag varvade dagen med att köra snöslunga (så den gick varm) med att försöka hinna med att fixa inne.
Ett tag höll tålamodet på att tryta på all snö som föll, drev och yrde runt.
Jag blev snödöpt flera gånger.
Höga och breda plogkanter som inte var att leka med.
Jag passade på att ta grannarnas plogkanter också.
Goda gärningar gör alltid gott.
Att kunna hjälpa varandra när tid och möjlighet ges.
Grannen kom med nybakade blåbärsmuffins som tack 😋
Efter middagen tog jag ett varmt bad.
Sedan gjorde jag upp en eld i kaminen.
Förut har jag inte tittat på Mandelmans, men nu tycker jag att det är kan vara riktigt trevligt, även om det kan bli lite för pjöllrigt i mitt tycke i bland.
Skönt med "lediga" dagar 😉
Tack och lov för snöslungan!!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar