Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 18 januari 2021

I morse vaknade vi till kyla.
Så det var bara till att börja elda.
Rätt vad det var så upptäckte jag att det var en talgoxe inne i huset.
Vad brydd jag blev.
Det enda jag kan komma på hur den kom in, var när jag öppnade balkongen för att få in syre när jag gjorde upp eld.
Men det var inget jag såg.
Som tur var lyckades jag få ut den ganska snabbt.

I går övningskörde jag med Elias för första gången.
Vi hade hela industriområdet för oss själva.
Det blev en del motorstopp innan han hittade dragläget.
Sen körde vi i 1 1/2 timme.
Det gick jättebra.
Sedan tog vi hem hämtmat och åt tillsammans med mamma och pappa.
Kul att få ses en liten stund.

I fredags kom årsredovisningspappren från överförmyndaren.
Så det där med att det skulle lugna ner sig med måsten och åtaganden får vänta ett tag till.
Det ena avlöser minsann det andra.
:O)

 

4 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Oj så kallt framförallt ute men även inne..brrr.. Tänk så stora även dina "barn" blir, man kan undra var tar åren vägen? Kul att det går bra att övningsköra och jag antar att han tycker det är kul! Ja du ibland undrar även jag när det skall lugna ner sig! Ha nu en fortsatt fin dag och var rädd om dig! Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja minsann, åren går. Nu blir Elias den sista som jag övningskör med. Samtidigt så är det så det ska vara. Skönt att få tid med var och en.
      Han tycker att det är jättekul :)
      Till helgen ska han ta skoterkörkort, som både Petter och Moa också har gjort.
      Jag försöker få återhämtning.
      I dag får det bli en sådan dag, det är -23. Lite mindre kallt än i går.
      Ha en fin vecka. Kram Katarina :)

      Radera
  2. Stackars talgoxe. Jag tror den frös och ville komma in och värma sig en stund.
    Njut extra av tredje "övningskörningsbarnet". Just den tiden kommer aldrig tillbaka. Men det är ju så det ska vara. Det är två år sedan vår yngsta fick sin lapp. Nu kör hon mest mil i familjen. Mitt i nätterna.
    Skoterkörkort låter spännande. Jag visste inte att det behövdes körkort. Är jag en gammal brottsling tro. :) Jag minns hur kul det var att köra. Varje gång som jag jobbade som medarbetade på handikappslägret i Delsbo blev det åka av. Där var det också rejält med snö. Både ungdomarna och vi andra älskade snölekarna.
    Kram, Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag njuter Bosse :)
      De införde skoterkörkort för ett antal år sedan, precis som du måste ta körkort för tex moppe och motorsåg.
      Det är bra att det krävs utbildning, det händer allt för många olyckor.
      Förhoppningsvis går det in del viktiga regler.
      I den här familjen är det Moa som kör mest bil. Hon tycker att det är kul.
      Kram Katarina :)

      Radera