Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 2 december 2020

Strömsund 1 december 2020 ca. kl 15.

I går fick vi besked om att två unga människor har lämnat oss här i Strömsund.
Det blev en tung dag.
Så ofattbart och orättvist att de inte finns längre.
Det påminner mig verkligen om hur skört livet faktiskt är.
Det är tur man inget vet i förväg.
Man får sig verkligen en tankeställare om vad som är viktigt här i livet.
Man ska inte ta något förgivet.
Ingenting är självklart.
Det känns ännu viktigare nu än någonsin att vårt testamente är skrivet.
Och vi har beställt en brandsäker säkerhetsväska som ska passa perfekt för just sådant som vi är extra rädda om.

Tid.
Ge av din tid.
Det är det värdefullaste du kan ge till någon annan.
Något annat är egentligen inte viktigt.
Tiden man får/har tillsammans är så värdefull.
Alla minnen man skapar när man gör saker tillsammans.
Att göra det där som ni har drömt om, eller uppfylla en önskan.
Alla har lika mycket tid att göra sina val på.
Omtanke är självklart också viktigt.
Är den omtanken i form av en liten julklapp/present, så är det det alltid roligt om det finns en tanke bakom.

Det sägs att man ska leva som om den vore den sista varje dag.
Jag vill leva lääänge.
Jag har så mycket kvar att ge.
Jag har så mycket kvar att uppleva.
Det finns så mycket att leva för.
Jag ska göra allt jag kan för att vara kvar på jorden.
Det står på min bucket list nu 😉

Tack så otroligt mycket för att du läser min blogg.
Kramar om 💗
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar