Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 7 december 2020

Helgerna går alldeles för fort.
Hinner inte med både måsten och återhämtning.
Även om det är ganska jobbigt att ta hand om en annan persons saker, så tycker jag ändå att jag har hittat ett bra sätt att göra det på.
Som jag har skrivit tidigare så har jag sorterat, gått igenom och sorterat.
Som bara ett ex, att ta ur papper ur fönsterkuvert, kläder och olika saker som det är mycket av.
Min tanke är att när jag har fått en överblick över allt, både sådant som ska vara kvar och säljas så ska jag ta hjälp av en firma som utför hushållsnära tjänster.
De ska få frakta bort allt som bla ska till återvinningen, eller skänkas till Röda korset.
Tycker att det känns viktigt att vara noggrann.
Sedan ska jag ta kontakt med någon som kan städa lägenheten.

Jag ska försöka hinna med att baka lite lussebullar.
Vi ska sätta upp granen, göra sötost och knäck.
Slå in julklappar och griljera skinkan.
Hade en ambition att köpa en skinka via reko ringen, men 160 kr. kg. är lite väl saftigt tycker jag.
Det hade känts bra att kunnat handla närproducerat annars.
Bingolotter till uppesittarkvällen är fixat.
Tunnbrödet är fixat.
Vissa traditioner vill jag hålla fast vid.
Grisfötterna tror jag att jag hoppar över i år.
Det blir alltid över, och får kasta.

Det är grått och dimmigt.
Plusgrader.
I helgen kunde vi sparka med Chess, innan det hann tina och det blev grusat.
Han fick springa.
Det händer inte så ofta, så det verkade som att han tyckte att det var roligt.
Petter gjorde middagen i lördags.
Oxfilépasta.  Jättegott!
Elias pluggar hemma på heltid f.o.m i dag.
De har fått träna på det, så det ska nog gå bra.
Han var sjuk förra veckan, och fick ta covidprov, men det var negativt.

Ny arbetsvecka.
Börjar med en kväll.
På återseende!

:O)

 

2 kommentarer:

  1. God eftermiddag! Måste börja med bilden du har, så vacker! Tänk om vi kunde få lite snö, ist för detta gråväder vi har!
    Visst är det jobbigt att rensa och gå igenom någons saker, men tyvärr är det ibland ett måste, varken man vill eller inte. När jag sedan läser vad du skall göra tänker jag..hoppas du är rädd om dig och tar det lite lugnt!! Det blir jul ändå! Önskar dig en fortsatt fin dag!Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har dragit ner på mycket vad det gäller julen. Och vi hjälps åt.
      Vi är ett bra team, så det känns inte jobbigt.
      Det är allt det där andra som tar för mycket tid av fritiden ;)
      Tack desamma önskar jag dig. Kram Katarina.

      Radera