Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 26 november 2020

Jättegod på pepparkaka, med lite sting i.
Blev glatt överraskad.

Vilken konstig vecka det här blev.
Jag fick en låsning i ryggen i lördags, som har gjort att jag har blivit lite begränsad.
Jag har bla inte kunnat jobba.
Men i bland kan det ju vara så att kroppen säger stopp när det har varit lite mycket.
Tur att det finns hjälp att få.
Så jag kan jobba till helgen i alla fall.
Moa körde hem i fredags. 
Hon hade tid hos tandläkaren i Östersund i måndags, och det visade sig att det var det sista besöket efter alla dessa år.
Och vilken skillnad det har blivit, raka fina tänder.
Sedan hade hon så tur att få en tid för att lämna in bilen på Ängsgatans bilservice.
Byte av rem och fixa belysningen i instrumentpanelen.
Det visade sig vara mycket mer komplicerat, än att bara byta en säkring, som vi trodde var felet.
Men nu lyser det i alla fall, och remmen var i ett riktigt dåligt skick.
Tomas har hjälpt henne att byta till vinterdäck och fyllt på olja, så nu hoppas jag att bilen ska rulla på utan flera fel.
I går satt jag här hemma vid datorn, och hade utvecklingssamtal med Elias och hans mentor. Teknikens under.
Tur att jag kunde låna Moas hörlurar med mikrofon så jag kunde prata med dem.
Annars hade jag bara kunnat sett och hört dem.
Så jag behöver kanske införskaffa mig ett par sådana lurar, det kan ju vara bra att ha om det blir fler gånger.
I dag ska vi få klippa oss.
Frissan som kommer hem till oss, så det kan inte bli mer smidigt än så.
Inget ont som har något gott med sig.
Har fått tid med Moa som bor hos oss, eftersom Elias har tagit över hennes rum hos Gunnar.
Det är värdefullt att få tid tillsammans.

Den här veckan har Halv åtta hos mig på 4:an varit här i från Strömsund.
Riktigt kul att se, och de är otroligt modiga som är med.
Jag skulle nog känna mig otroligt obekväm.
Veckofinal i kväll, så då får vi se vem som tar hem pengavinsten.

Just nu skiner solen. 
Man märker verkligen hur viktigt och härligt ljuset är, när större delen av dagen är mörk.
Vissa dagar hinner det inte bli ljust när det är mulet.
Jag märker att jag påverkas jättemycket av det.
Mer ljus till folket! 
:O)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar