Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 5 november 2020

Förra onsdag (28/10) klev jag upp kl 5.
Mamma och pappa hämtade upp mig vid 7.
Vi kom till flygplatsen på Frösön i god tid.
Men bättre det, när man inte inte vet vilket väder det kan vara den här årstiden.
Moa hämtade upp mig på Arlanda, efter att ha kört från Västerås, där hon hade träffat kompisar från Strömsund.
Det var en härlig känsla att få träffas igen, även om det "bara" hade gått en månad sen vi sågs.
Vi åkte via Knivsta där Moas kompis Emma bor.
Och där hon bodde i en månad ungefär.
Sedan till lägenheten i Danmark.
Den är inte så stor, men funkar alldeles utmärkt till Moa, och mig några nätter.



Så sött och mysigt.
Förstår att Moa trivs där.

Hon fick låna med sig mitt ikea kort när hon åkte ner, så att hon kunde köpa sig ett databord och köksbord, och det passade ju perfekt.

Fräsch och fin toa gör mycket.
Även tvättmaskin.

När magen kurrade åkte vi till Gränby centrum och åt lunch.
Sedan åkte vi till ikea för att köpa en extra säng, så jag skulle slippa ligga på en luftmadrass.
Det blev lite annat också som saknades till lägenheten.
Och en ny kökskran, som vi har tänkt köpa länge.
En sväng till mataffären blev det också.
Då vi saknade en skiftnyckel för att sätta i hop sängen helt så fick den ligga på golvet.
Ville inte riskera att vakna i hopvikt på mitten.

Eftersom Moa och min dygnsrytm inte var helt kompatibel, så passade jag på att ta en promenad på mornarna medan "Törnrosa" sov.
Ett jättefint område med fina och moderna hus.
Lugnt och trevligt.

Danmarks kyrka.
En kort promenadväg från Moas lägenhet.
Skönt med frisk luft innan frukost.
Och få myka (mjuka) upp kroppen efter en "hård" natt.

Fortsättning följer...
:O)


 

1 kommentar: