Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 9 november 2020

Med ett rejält pirr i magen körde jag till Strängnäs på torsdagen (29/10).
Moa hade visat mig google maps, och att jag kunde koppla den till radion i bilen, så jag kunde höra vart jag skulle köra, utan att behöva titta på mobilen så mycket.
Jag hade god tid på mig, som tur var. 
Upptäckte att bilen behövde tankas, och jag körde förmodligen fel på ett ställe, men google maps guideade mig rätt till slut.
Sara stod och väntade på hamnparkeringen.
Vi gick till en restaurang och åt lunch.

Sedan tog hon med mig på en liten rundvandring.
En jättefin och mysig liten stad.

Sara och jag träffades när vi gick barnskötarlinjen på Arnljotskolan på Frösön.
Sedan har vi hållit kontakt, även med Lena som jag träffar oftare eftersom hennes föräldrar bor här uppe.
Sist vi sågs alla tre var nog minst tre år sedan.

Roligt att få höra hur Sara och hennes lilla familj har det.
Jag hoppas att det inte dröjer så länge till nästa gång vi ses.
Är så glad att vi kunde träffas.
Det kändes som att det gick lite bättre att köra tillbaka.
Moa och jag åkte och handlade, och lagade middag.
Mysigt!

På fredagen åkte jag och Moa in till Uppsala, efter att vi hade fått hjälp att koppla en kontakt till en lampa, och köpt en skiftnyckel.
Eftersom inte Moa har varit till domkyrkan så gick vi in där.

Jag har varit där många gånger.
Men det är lika trevligt varje gång.

Fyrisån.
Vattnet såg tyvärr väldigt smutsigt ut.
Vi åt lunch på ett mysigt café.
Sedan letade vi oss till Lager 157 där jag bla köpte en present till Alva
(som fyllde 17 år den 1 nov).
När vi kom till lägenheten hängde vi upp lampan och skruvade i hop sängen.
Känns bra att kunna hjälpa till med sådant som är svårt när man är själv.
Jag tittade på idol och Moa på mobilen efter middagen.
Laddade för att åka till Järfälla och bo på Görvälns slott.
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar