Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 5 oktober 2020

Vi har varit på väg till den här platsen sedan i somras.
Bättre sent än aldrig.
Min arbetskamrat berättade att hon hade varit dit.
Det är roligt att utforska nya ställen.
Det tog bara 48 år, men när man inte känner till det så sätter man sig inte och åker en dålig grusväg i onödan, och helst inte när man inte vet vart den slutar.
Men det var det värt.

Det ligger i Russfjärdens fiskevårdsområde.
Och jag fick veta att det heter Norrströmmen.
Man åker till Fångsjövägens slut, ca 1, 3 mil.
Vackert med alla höstfärger.

Chess tog förmodligen sitt sista dopp för i år.
Han verkade inte tycka att vattnet var kallt.

Här intill finns det en grillplats, som jag gärna skulle kunna tänka mig att sitta vid någon gång.
Kanske en fin sommardag.

Det finns verkligen många fina ställen i närheten.
Att komma ut i naturen ger verkligen ett behagligt lugn.

Dammen.

Jag gillar ju naturens konstverk.
Snacka om naturligt 😉

Vi fick en fin söndagsutflykt.
Sedan åkte Tomas, Alva och Melvin och hälsade på farmor och farfar.
De hade bullar med sig.
Jag åkte och handlade, och köpte en ny rakapparat till min huvudman, som jag åkte med till hans boende.
Sedan veks och hängdes det tvätt.
Jag följde bandymatchen även i går på mobilappen.
A-laget spelade mot Vattjom, och tyvärr slutade även den med förlust.
Men laget har bara hunnit haft 5 träningspass innan, så nu kan det bara gå bättre och bättre.
Tomas gjorde blomkålssoppa med knaperstekt bacon till middag.
I dag spöregnar det.
Jag lämnade in bilen i morse för att byta bromsklossar.
Det känns bra att göra det innan första halkan.
Tänkte åka och träna när den är klar.
När vädret inte bjuder in till långpromenad med Chess, så är inomhusträning helt perfekt.
Det finns liksom inga ursäkter.
Sedan väntar en 4 dagars arbetsvecka.
Jag är så glad att jag ska åka och hälsa på Moa om några veckor.
Just nu känns det som att det är mest vardag hela tiden.
Och jag ska passa på att åka till Strängnäs och hälsa på min kompis Sara.
Det är alldeles för länge sedan som vi träffades.
Jag får se om jag törs ge mig på att köra dit.
Moa påstår att det är så lätt att hitta med google maps. Vet inte det jag.
Men samtidigt sparar jag både tid och slipper byten med buss.
Känns onödigt att åka pendeltåg först till Stockholm.
Tänker försöka undvika kollektivtrafiken.
Det räcker att flyga.

På återseende!
Tack så mycket för att du läser just min blogg.
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar