Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 19 oktober 2020

Jaha, då är det där vita här igen.
De första flingorna såg jag i lördagskväll.
Du kommer inte att få se mig göra något glädjeskutt.
Om det gick så skulle jag helst vilja gå i ide.
Vakna upp i mars april någon gång.
Då har ljuset kommit tillbaka också.
Om det får vara som på bilden så skulle jag inte ha något emot det.
Men så tur har vi nog inte.
I skrivande stund snöar det.

Det enda som verkligen håller mig ovanför "vattenytan" är att jag ska åka och hälsa på Moa.
En och en halv vecka kvar.
Jag pratade med henne i går.
Hon berättade att hon hade rensat avloppet i handfatet på toa.
Det är ju inte det roligaste man gör precis.
Och det är inte alla som klarar av det, så hon gjorde det bra, eftersom hon aldrig har gjort det förut.
Det kan nog bli ett besök på Barkarby köpcenter innan vi ska till hotellet och mysa.

Tomas har bytt till vinterdäck på alla tre bilarna, och jag har städat två av dem.
Petter fick städa sin egen.
Det känns bra att ha det gjort nu.
Sista golftävlingen i lördags för Tomas.
Petter hade bandymatch här hemma mot Sundsvall.
Jag och Melvin kunde sitta här hemma och streama matchen på tv´n.
4:e förlusten.
Men de spelade mycket bättre än föregående matcher.
Så de har kanske börjat hitta varandra bättre, och tränat i hop sig som lag mer.
Deras motståndare är helt andra lag än de är vana att spela mot.
Mellannorrland.

Elias åkte till Krokom i går kväll för första träffen, för att kvala till distriktslaget Jämtland/Härjedalen.
I fjol kom han ju med, och åkte till Gävle på jullovet.
I år är det i Oxelösund och Nyköping.
Så nu vi får se hur det går i år.

Nu på morgonen har sotaren varit hit, så nu kan vi elda säkert ett år till.

Humöret kan inte alltid vara på topp.
Men det tillhör väl också livet?
Jag får försöka rycka upp mig, och ställa mig i ordning för att jobba kväll.
Var rädd om dig.
Det finns bara en av dig...
:O)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar