Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 22 oktober 2020

I bland har metrologerna jä.... rätt.
Och så klart precis när det ska komma mer snö.
Och tung var den.
Tomas fick ta snöslungan för att hinna till jobbet i går.
Och jag har handskottat den snö som kom efter det.
Annars hade det funnits risk för att någon fönsterruta hade fått sig ett rejält stenskott.
Både våra egna och grannens.

Mattes Chess.
Han gör verkligen "folkskillnad".
När jag kommer hem så springer han alltid fram och hoppar och viftar på svansen.
När de andra familjemedlemmarna kommer hem, så kanske han kommer fram och viftar lite på svansen.
Men skäller mest.
Men husse ska leka med filten och tuggrepet.
Sedan får de andra gärna busa, leka och klia.
Det är härligt att känna sig så efterlängtad, och älskad även av ett djur.
Han är så tillgiven.
På natten ligger han och trycker sig mot min rygg. 
Och när han vill att vi ska vakna så lägger han huvudet över våra ansikten.

Äntligen har det börjat lossna för Petter på jobbet.
De säljer hemsidor till företag på provision.
Uppenbarligen inte det lättaste, men nu på bara några dagar har han fått sälja tre stycken.
Det stärker säkert självförtroendet en del.
Huvudsaken att han trivs. Det är viktigast.
De har även fått förstärkning med en till medarbetare.
Och jag tror att det var en till på gång.
Då blir de 5 st.

Nästa vecka är det ett år sedan som vi åkte till Cypern.
Det var verkligen en härlig vecka.
Sol, värme, bad, god mat och gemenskap.
Så snart fyller både Alva, Tomas och mamma år, igen.
Jösses vad ett år går fort. Alldeles för fort.
Och det har inte minst hänt mycket det här året.
Mycket roligt, men även pandemin som har lamslagit en hel värld.
Tanken var ju att Tomas skulle få en resa till Prag i 50 års present.
Det blev Höga kusten i stället.
Och en garderob till hallen.
I år ska han få en ytterst viktig present av mig.
Har tänk på det länge, men nu ska det äntligen bli av.
Bättre sent än aldrig.

Efter första träffen i Krokom till distriktslaget, kom de på att de ska skjuta på det till oktober 2021.
Så det blev kortvarigt.
Hade kanske kunnat tänkas på innan, eftersom det är som det är med smittspridningen.
Tror inte att Elias är jättebesviken, om jag ska vara ärlig.
Känns som han vill prioritera annat just nu.

Väntar på att Tomas bil ska bli klar på verkstaden.
Även han har bytt bromsklossar, både bak och fram.
Med tanke på hur halt det kan bli så är det verkligen nödvändigt.

Jobbarhelg.
Sedan har jag bara en arbetsdag kvar innan jag ska åka till Moa.
Förhoppningsvis har jag lyckats hitta till Strängnäs, och kanske sitter och äter lunch med Sara den här tiden nästa torsdag 😄

På återseende!
:O)

 

2 kommentarer: