Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 3 juli 2020

Elias överraskning!

Alltså vilken helg vi fick (förra helgen) 😄
Helt fantastiskt!
Vi anlände till Åre på fredag em.
Det var varmt. Riktigt varmt.
Efter att vi hade ätit middag gick vi ner till Åresjön och svalkade oss.
Jag doppade mig, nästan 😁 som den badkruka jag är.
Jag och Anna delade rum, och Elias, Isak och Viktor delade på det andra rummet.
Anna och jag satt på balkongen länge och pratade och drack vin.
Laddade inför lördagens zipline black.
Grabbarna låg på rummet och chillade och åt snacks.

För att ta oss till det första tornet åkte vi sittlift upp.
Därifrån vi åkte var det många moutainebike/downhill åkare som också åkte i liften.
Det har verkligen blivit jätte populärt.
Mest killar, men även en och annan tjej som jag kunde se.
Jag tycker bara att det ser livsfarligt ut.
Det går jättefort på en smal sandig/grusig och väldigt brant stig.
Och ofta kommer de på rad.
Tur de har skyddsutrustning.
Men jag tror nog att de kan göra sig riktigt illa om de ramlar ändå.
Elias blev lite sugen att pröva någon gång.
Det går ju hyra all utrustning, så det kanske får bli nästa present.

Det var riktigt härligt att sitta och dingla med benen, och titta på den vackra naturen runt omkring.
Några snöfläckar låg kvar här och där.

Vi hade 4 st guider. 3 tjejer och en kille. 2 st var med för upplärning.
De spände på oss på linan som skulle ta oss till tornet på andra sidan.
Efter oss kom ett killgäng på 6 personer.
De delade upp oss pga. corona.

Första banan var längst. Och man kunde komma upp i rätt hög fart.
Elias var först ut.
Jäklar vad det pirrade till i magen när man hoppade ut. En riktig adrenalinkick.
En nästan obeskrivlig känsla, som bara måste upplevas.
Om man inte är väldigt höjdrädd förstås.

Viktor valde att stå över just pga av den anledningen, och det måste man ju respektera.
Men visst var det lite tråkigt att vi inte kunde uppleva det alla 5 tillsammans.

Mäktigt!!
Att bara slänga sig ut, och hänga fritt i luften.
Andra banan var högst, ca 60 meter.
Där fick man pröva att hänga upp och ner om man ville.
Jag tror att det var några i det andra gänget som hade modet till det.
På den tredje banan hoppade alla deltagare ut bakåt/med ryggen i mot.
Alla kände sig nog lite bekvämare med det.

Det här är sista tornet/banan.
Där fick vi hoppa i par/"tävla" vem som är snabbast.
Jag åkte med Elias.
Han vann.

Guiderna hade walkie talkies som de pratade med varandra i när det var klart att hoppa.
De peppade och var väldigt glada och trevliga.

Jag är så glad, så tacksam och grymt nöjd.
Vi hade en helt underbar upplevelse tillsammans.
Att skapa minnen för livet är så värdefullt.
Att jag kunde ge Elias detta känns verkligen helt rätt.
Och att Anna och grabbarna ville hänga på var ju superkul.

Det blev en svettig och brant promenad tillbaka ner till hotellet, och fick plocka av oss selar och hjälmar.
Coca colan smakade extra gott.

Det svalkade skönt att slänga sig i utebassängen efter att vi hade spelat bowling en timme.
Sen middag.
En stunds surr innan vi somnade ovaggade.

Denna utsikten hade vi från balkongen.
Vi såg folk som paraglidade, paddlade, fiskade, solade, badade och tränade.
En perfekt minisemester.
Det var ingenting som fattades.
På söndagen gled vi hemåt direkt efter frukost.
Skönt att komma hem.
Klippte gräset, eftersom Tomas hade haft feber sedan på lördagen.

Nu har jag SEMESTER!!
Jag jobbade min sista dag i går.
Och jag kan säga att det känns såå skönt och välbehövligt.
Har varit så trött den här veckan.
Att det regnar gör inte så mycket.
Ska handla och fixa lite inför i morgon då Petter fyller 20 år.
Han har ju fått sin present, men jag ska även bjuda honom på middag i Imnäs i morgon.
Det ska bli kul. Jag har hört att de ska ha så god mat, och fin utsikt där.
Så jag hoppas att det blir bra väder så vi kan sitta ute.

Jag önskar dig en riktigt skön och trevlig helg.
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar