Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 29 maj 2020

Jag känner en sådan enorm eufori.
Häromdagen fick jag ett mail från Elias mentor som skrev:

Vill bara meddela att jag har avslutat Elias åtgärdsprogram i matte.
Även om vi alla varit med att dra matte-lasset så har Elias gjort grundjobbet – och klarat det på ett bra sätt!
 Tack för gott samarbete!

I tre år har Elias kämpat med matten.
Och så fixar han det sista terminen i 9:an.
Det är helt otroligt!!
Jag är så glad för hans skull.
Och enormt stolt. 
Och även om jag inte har fått det bekräftat, att det kan bero på att han har fått mer hjälp den här terminen av den personen som jag gav som förslag på redan i 7:an eller 8:an.
Så känns det lite som en seger, att jag inte var helt ute och cyklade i alla fall.
Som jag har skrivit tidigare så har han gått på extra matte hela tiden. 
När de flesta klasskompisarna har haft sovmorgon i perioder, så har Elias gått på matte i stället.
 Och så gick han sommarskola i två veckor, direkt efter skolavslutningen förra sommaren.
Som var allt annat än lätt att motivera honom till.
Och nu får han äntligen ett betyg 😄
Ett kvitto på att allt slit har gett resultat.
Detta har verkligen legat över mig som ett orosmoln hela högstadiet.
Nu kan jag släppa det, och hålla tummarna att han kommer in på gymnasiet till hösten.
En otroligt lättnad!
Några har lätt för sig i skolan, medan många får kämpa med ett eller flera ämnen hela skoltiden.
Jag var en av dem som fick kämpa.
Jag har inga högskolestudier. Jag blev ingen professor eller advokat.
Men jag ska göra allt jag kan för att stötta mina barn, oavsett vad de vill göra i framtiden.
Jag känner mig inte orolig för dem. 
Det får hellre ta lite tid, än att de förhastar sig.
Elias ska få välja något han vill göra i sommar av mig.
Det är det minsta jag kan göra för honom 💗💓💗
Han ska få klippa gräs den här sommaren också, hos samma dam som i fjol.
Och han står fortfarande som reserv på feriejobb åt kommunen.

Hoppas att det stämmer att det ska bli soligt och varmt i helgen.
Petter ska åka med en kompis och fiska.
Hans sommarjobb på campingen har skjutits fram till den 15 juni, då det bla inte finns någon gräsklippning än.

Nu önskar jag dig en skön och trevlig helg.
På återseende.
:O)

1 kommentar:

  1. Hej, om du behöver anställa en pålitlig hackare för att övervaka din partners telefon på distans, kontakta deadlyhacker01@gmail.com eller whatsapp: +1 3478577580. Deras tjänst var verkligen bra._

    SvaraRadera