Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 6 april 2020

Det ligger väldigt mycket i den meningen.
För mig stämmer det väldigt bra.
Så har det varit i stort sätt i hela mitt liv.
Det kommer och går människor av en mening/anledning.
Men bara äkta vänner består.

Nu har UD gått ut med att de förlänger avrådan från icke nödvändiga resor till alla länder fram till den 15 juni.
Så om vi egentligen har förstått det från första början, så blev det liksom definitivt nu,
 att Elias klass inte kan åka till Turkiet.
Och Moa och hennes kompisar kan inte åka till Rhodos.

Jag har ju ändå haft ett hopp.
Det känns så tråkigt. Men inget någon kan göra något åt.
Däremot har de flyttat brännbollsyran till september,
så då hoppas jag att Moa kan åka då i stället.
Nu är det bara att avvakta och se vad som händer med studentbalen/muckmiddagen/studenten/examen???

Härom natten vaknade jag av ett rejält duns. Klockan var strax efter 03.
Jag satte mig rakt upp i sängen, och det kändes som om hjärtat höll på att hoppa ur kroppen.
Efter det var det knäpptyst. 
Sen hörde jag att Petter kom smygandes upp för trappen. Han hade också hört det.
Det var hans isborr som han hade ställt in tidigare på dagen.
Ingen hade kunnat puttat till den.
Så hur stor är sannolikheten att den kunde åka i golvet av sig själv?
Det har hänt lite andra saker i det här huset också.
Bla så har vi vaknat av att vattnet står och rinner i kranen i badkaret några gånger.
Lampor som har släckts.
Dörrar som dräms igen.
Någon som sveper förbi Petters rum.
Lite läskigt är det just när det händer på natten.
Sedan glömmer man bort det till nästa gång.
Men vi har ingen erfarenhet av hur man får "DET" att försvinna?
Jag har fått tips om att försöka kommunicera med "DET", men fattar inte riktigt hur det ska gå till.
Att jag ska säga att det är vi som bor här, och be dem lämna oss i fred.
Eller bli riktigt arg.
Jag får väl göra ett försök 😕
Det skulle vara intressant att veta vem "DET" är.

Tänk, nu i maj har jag varit trogen kommunen i 28 år.
Hur är det möjligt?
Jag fick min tjänst 1992, och var då nyss fyllda 20 år.
Många helger har det blivit.
1 år tog jag en paus och gick Jakt fiske och naturguide.
1 år utbildade jag mig till undersköterska, men fortsatte att jobba mina kvällar och helger.
Och så har jag fått 3 barn, men annars så har jag jobbat.
Det verkar som jag fortsätter att vara i kommunens tjänst ett tag till 😊

I dag ska jag först göra några ärenden,
och sen göra lite påsk här hemma.
Ser fram emot att få vara ledig 3 dagar över påsk.
Jag hoppas att vi kan vara ute på gården och elda, laga något gott över elden och njuta av solen.
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar