Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 3 april 2020

Jag fick en så fin blomma av en god vän i går.
En riktig vår och påskblomma.
Det finns ett hopp om en vår och sommar även här.
Vi fick en så trevlig pratstund.
Nu har jag fyllt på med en massa ny positiv energi, så nu går nog jobbarhelgen som en dans.

Jag bjöd henne på lite go fika.

Under gårdagen och i natt snöade det mellan 1,5-2 deci snö.
Det var inte precis det vi har längtat efter just nu.
Men vi får ju i alla fall gratis motion.
Snöslungan behöver svetsas, så den törs vi inte använda.

Häromkvällen blåste det ordentligt.
Så vädret är i alla fall omväxlande, när inte så mycket annat är det 😉

Elias har ingen betygsvarning i matte 😄
Jag känner mig så otroligt lättad och glad.
Det bubblar i magen av lycka!!
Det har legat som en stor frustration hos mig hela högstadiet.
 Han har äntligen fått den extra, extra hjälpen som jag efterlyste i 7:an eller 8:an.
Så nu hoppas jag att han kommer in på gymnasiet till hösten.
Han har "flyttat" till Gunnar nu för att testa om han kan vara där trots katten.
Så nu får vi se hur Moa funderar.
Hon har varit hos Gunnar ungefär lika länge som Elias har varit här.
Hon och några tjejer från klassen åkte till en av kompisarnas stuga i måndags, och var där i ett par nätter.
Petter hoppas att få ett riktigt jobb snart.
Det är en himla tur att han har haft matbilskörningen på helgerna sedan i november.
Det är lite extra segt nu när det varken är några pimpeltävlingar eller bandy att se fram emot.
Det dröjer nog ett tag innan det går spela golf.

Vi unnade oss en hämtpizza i tisdags.
Och det var tur det, för på onsdagen var jag inte sugen på det 😉😄

Det finns inga kända smittade med coronaviruset i Strömsund än.

Peppar Peppar!


Tack för att du läser min blogg.
Det glädjer mig verkligen 💗
Ha en skön helg!
:O)

2 kommentarer:

  1. Brukar inte kommentera, men känner att jag måste få tala om för dig att jag tycker mycket om att läsa din blogg. Fina, vardagsnära tankar, det är ju det som betyder något här i livet. Är man som jag, ensam, så är det så värdefullt, det blir ett för mig att känna mig mindre ensam. Allt gott till dig och de dina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så hemskt mycket! Vad glad jag blir :D
      Och väldigt nyfiken på om vi känner varandra?
      Vad roligt att du tycker om det jag skriver, och framför allt att du skrev en kommentar. Det uppskattar jag väldigt mycket.
      Ensamhet kan upplevas på många sätt, och kan jag på detta sätt glädja dig så gör det mig också glad.
      Det betyder så mycket att ha någon som bryr sig om, och det gör jag så gärna.
      Tack och kram till dig <3

      Radera