Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 15 april 2020

Det hände nått på natten mellan påskafton och påskdagen.
En plötslig förvandling 😄
Kan det ha något att göra med att jag fyllde år på påskafton?
En 48 års kris kanske? 😉
Hur som helst så är det roligt att inte behöva vara så allvarlig jämt.
Att kunna bjuda på sig själv.
Osminkad och okammad.
Och skönjer jag inte en liten dubbelhaka där också?
Att gå runt i långkalsonger och dricka te.
Då känner jag att jag är ledig.

Jag hade en alldeles utmärkt födelsedag.
Det var lugnt, trevligt och mysigt på alla sätt och vis.
Jag fick en morgonpresent av Tomas som syns på kortet ovan.
Hörselkåpor med radio, och möjlighet att koppla dem till mobilen.
Jag tror att det var en baktanke med att han tycker att jag ska klippa gräset i sommar.
Och nu när vi har en ny gräsklippare med fungerande driv och elstart, så gör jag det så gärna.
Moa, Elias, mamma och pappa kom och åt middag och tårta.
Jag fick flera fina presenter.
Te, änglar, pengar, vin och ev biljett till yran för att se The ark och Magnus Uggla.
Men det återstår att se.
Än så länge har Storsjöyrangruppen inte gått ut med att det är inställt.
Jag ser fram emot vad detta år ska innehålla, och vad jag ska lära mig av det.
Lite klokare blir jag säkert.

Påskhelgen bjöd inte på något superväder.
Jag hade hoppats på att vi skulle kunna sitta ute på gården och elda, men det blev inget av det.
Det har blåst väldigt mycket de senaste dagarna.
Vi satt ute en stund på lördag em då solen kikade fram.
Jag är ledig till helgen också, så då kanske det går göra något på muurikkan.

På återseende!
:O)

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig kris du hamnade i. Hoppas du kommer iväg på konserten.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man skulle kanske ha en kris lite då och då? ;) Livet skulle förmodligen bli lite roligare och som sagt inte lika allvarligt.
      Det skulle verkligen vara kul att se The ark. Uggla har jag sett en gång, men blev lite besviken, så han kan i så fall få en andra chans :)
      Kram Katarina.

      Radera