Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 20 april 2020

Ser du?
Snön håller äntligen på att tina bort 😄
Om väderleksrapporten stämmer, så ska det bli hyfsat varmt den här veckan. 
Så om vi har tur så är de främre snöhögarna kanske borta i slutet på veckan.
Jag har sett tussilago och många nya fåglar vid fågelmataren.

Jag har haft ledig helg.
Melvin fyllde 14 år i fredags, så då gjorde vi ett undantag och gick ut och åt på resturang.
Livet kan ju inte stanna av helt och hållet.
I lördags kom Melvins farfar och åt smörgåstårta med oss.
Farmor ligger tyvärr på lasarettet i Östersund sedan skärtorsdag, och kryar på sig.
Förhoppningsvis får hon komma hem den här veckan.
I går blev vi bjudna på fika hos Carina och Peter.
Vi satt ute på deras inglasade altan, och det blev så varmt och skönt av solen.
Jättetrevligt!
Tomas bytte till sommardäck på två bilar.
Så nu är det bara den lilla blå som är kvar.

Jag har gått med i en grupp på facebook som heter vandringsleder i Sverige.
Så mycket det finns att se och uppleva.
Eftersom jag inte är någon tältare, så tänker jag försöka hitta dagsutflykter.
Såg att det finns fina leder runt Skuleberget, och så har vi pratat om att gå till Bjurälven i sommar.
Det känns rimligt.
Jag tror inte på att sätta upp för många/höga mål.
Det är bättre att ha några få som är lätta att nå, och inte ligger allt för långt bort.

Nu ska jag ställa mig i ordning för jobbarkväll.
Ha en fin vecka med sol och värme.
:O)

2 kommentarer:

  1. Hej vännen! Låter som att du haft några mysiga dagar! Skönt att snön också börjar smälta! Här är våren verkligen på gång. Björkarna har till och med börjat grönska! Blommorna du såg på min blogg är Kejsarkronor.
    Ha det så bra och Tack för dina kommentarer! Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket och desamma till dig :) Grattis i efterskott på namnsdagen. Kram Katarina.

      Radera