Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 24 mars 2020

Husdrömmar. Hemma hos arkitekten.
Gert Wingårdhs nobelhus.
Vem bor här?
Vilka härliga program som man bara kan imponeras, beundra och fascineras av.
Och jag gillar verkligen Gert.
Efter att ha sett han i husdrömmar, så blev jag nyfiken på hur han själv bor.
Och när jag satt och kollade på svt play så hittade jag just Hemma hos arkitekten.
Lite oväntat. Hade förväntat mig något storslaget. 
Otroligt fint läge på västkusten. För återhämtning, avkoppling och trevliga möten.
Och så häftigt golfklubbhus som han har ritat på Öijareds resort.
Första tee är på taket på huset.
I går var Gert och Ann i Östersund (Fanbyn), och träffade en man som byggt ett 8 kantigt hus,  helt med miljötänk.
Vilket jobb han har lagt ner. Häftigt att se hur ett hus blir till.
Och i detta fall så är det helt och hållet utifrån hans ideér och beräkningar.
Jag gillar variationen av att folk bygger ett helt nytt hus, eller köper ett äldre hus och renoverar det till sitt eget.
Vilken tid och energi det kräver. Alla detaljer som man måste tänka på.
Att passa in precis när hantverkarna ska komma.
Att det blir klart tills det är tänkt för inflyttning. Och om man håller budgeten.
Ser fram emot en ny säsong.
Och snart börjar Vem bor här?
Jag har väl aldrig varit intresserad av sådant förut. 
Det är kul att bredda sina "vyer". Alltid lär man sig något nytt.

I går unnade jag mig en 45 minuters ayurvedisk massage.
Första gången med varm massageolja, och varma vattenflaskor som hon placerade ut på ryggen för att värma upp kroppen med innan.
Det händer alldeles för sällan, med tanke på hur skönt och välbehövligt det är.
När jag låg där så kom tankarna på alla runt omkring mig som också skulle behöva det.

Brukar du också fundera på vart flygplanen är på väg?
Jag kan verkligen rekommendera flightradar24 appen. Den är gratis.
Där ser man precis vart det åkt i från, vart det är på väg och tid för start och landning.
Det är faktiskt lite kul 😃
Här flyger det många plan över på söndagar. Många är på väg till USA.
Runt jul vart det många plan från England till Finland.
I bland känns de som de tar en rejäl omväg, men det har väl kanske att göra med att det kan vara billigare att flyga just över Sverige??

Det känns som allt står still på något sätt.
Det händer inte så mycket just nu.
Man jobbar, går hem och lagar mat, går ut med hunden och tittar på tv.
Det börjar bli lite långrandigt.
Allting handlar om Coronaviruset.
Jag hoppas verkligen att det vänder snart.
Folk blir isolerade och det blir aldrig bra i längden.
Det skulle ju vara förödande om vi helt skulle få utegångsförbud.
Och om skolorna måste stänga.
Törs knappt tänka tanken.
Men på något sätt tycker jag att det är nyttigt.
Folk börjar tänka om och nytt. Utom egoisterna då förstås.
Något gott kommer det säkert även utav det här också.
Ekonomin slår det nog tyvärr väldigt hårt för många företagare.
Det känns som att det måste till de hårdaste besluten för att få folk att förstå allvaret.

Den som lever får se vad som händer 😉

Ma synes!!

:O)

2 kommentarer:

  1. Jag tycker alltid att du skriver så bra på din blogg, och det vet du. Men jag kommenterar det nu också :) ;) Kram från din bästa Tomas

    SvaraRadera