Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 16 december 2019

Det här är ett av de kort på barnen som jag tycker mest om.
Man blir både glad och lite nostalgisk.
Chansen att jag får se dem så här någon fler gång är liten.
Jag fick i alla fall se årets luciatåg på jobbet i fredags.
Det är en en fin tradition som jag verkligen hoppas att den inte försvinner.
Har läst att flera kommuner har valt att inte fira lucia.
De äldre blir nostalgiska och de har många minnen från när de var ung.

I år fick det bli nya kulor i granen.
Vi har blandat det som var mitt och Tomas sedan vi flyttade i hop 2013.
Aldrig fel att förnya sig i bland, oavsett om det är julkulor, kläder eller annat.
Jag satt i lördagskväll och pillade med att trä på fisklinetrådar på kulorna,
och insåg att synen inte är vad den har varit.
Så nu är det inte bara när jag ska läsa en liten text som jag behöver läsglasögon.
 
Vi satt och tittade på Pernilla Wahlgren kort, glad och tacksam.
Kan inte påstå att vi är några stora beundrare av henne, men detta var riktigt bra.
Vi fick skratta rejält några gånger. 
På fredag kväll såg vi Diggeloo, och det var grymt härlig underhållning.
Jag älskar Queens låtar, och de gjorde dem så bra.

I dag är jag extra glad över vår lilla snöslunga , som fick jobba på ordentligt nu på fm efter allt snöande.
Plogkanterna var inte att leka med. Kompakt tösnö.
Eftersom grannarna är bortresta så passade jag på att ta deras plogkant också.
Jag höll nästan inte på att ta mig igenom den med slungan.
Tänkte att det kan vara skönt för dem att slippa börja slita med det när de kommer hem.
Frukosten smakade extra gott sen.

I går på timmarna (delade turen) var vi och tittade på två bandymatcher. 
Tyvärr blev Moa sjuk så hon kunde inte vara med och spela.
Tråkigt när det var på hemmaplan dessutom.
Laget vann båda matcherna, och Elias gjorde sammanlagt fem mål.
Chokladbollarna gick hem, de fick sälja allihopa (20 st).

Nu ska jag slå in några julklappar.
Sen får vi se vad dagen erbjuder.
Skönt att inte ha för många måsten.
:O)

2 kommentarer:

  1. Det är både skönt och ett måste att inte ha för många "måsten".
    Vilket gulligt översta foto. Förstår att du blir nostalgisk.
    Välkommen in i klubben. Läsglasögonklubben. Fast jag kan fortfarande läsa på nära håll utomhus, på sommaren.
    Synd att Moa blev sjuk. Hoppas hon är frisk igen.
    God Jul och Gott Nytt År önskar jag dig.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket och desamma till dig :) Moa är frisk :)
      Tack för besöket. Kram Katarina

      Radera