Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 20 september 2019

The One thing!
Jag och Tomas var på en föreläsning om storytelling med Mikael Reijer i onsdags.
Jag är full av beundran.
En kvinna i från Strömsund inledde föreläsningen och berättade sin berättelse, 

för första gången inför publik.
Så imponerande och gripande, och vi blev nog alla berörda på olika sätt.
Alla har vi en berättelse om oss själva.
Jag har min, och du har din.
Därför så borde människor inte vara så dömande, innan vi vet hela sanningen bakom.
Mikael blandande sina berättelser, med att inspirera oss hur man på ett framgångsrikt sätt kan sälja en produkt, tjänst eller ett budskap.
Mycket personligt och professionellt.
Det är så fascinerande att få höra hur man kan göra sin dröm till verklighet.
Det är inte omöjligt.
Alla kan bara man har en vilja.
Och så klart mod.
En vilja att förändra.
Att man kan tänka, äta och motionera sig frisk från en allvarlig sjukdom.
Att aldrig ge upp!!!
Ingenting gör sig själv. 
Ingen knackar på dörren och frågar om du vill tex vill ha ett jobb.

Samma kväll var det föräldramöte på Vattudalsskolan.
Jag brukar försöka gå i största möjliga mån, men nu fick Gunnar gå i stället.
Egentligen skulle jag ha jobbat kväll, men jag hade tur att en snäll arbetskamrat kunde byta med mig.
Jag och Tomas plockade 4 kg lingon i lördags.
Sedan fick vi köpa kantareller av Reino och Saa, som de hade plockat ett par dagar innan.
Man känner sig rik när man kan stoppa sådant i frysen.
Fick tips att man kan frysa ner kantarellerna direkt.
De kan bli lite beska, men det kan man steka bort.
Först utan smör tills allt vatten är borta.
Sedan med smör, salt och peppar.

Regnet öser ner i dag (också).
Jag känner mig lite seg i kroppen.
Jag ska åka och handla till middagen.
I morgon ska vi göra kroppkakor, och bjuda mamma och pappa på.
Jag ska följa rådet att koka potatisen redan i dag.

Vi pratar mycket om Cypern.

Det känns fortfarande väldigt overkligt.
Men guuud så skönt det ska bli.
Känner en sådan eufori att vi ska åka allihopa, och få vara tillsammans en hel vecka.
Vi pratar om transfer från och till flygplatsen, vilken valuta? vad är bäst? ta ut pengar innan eller där? Hyra av bil där. 
Behöver vi sätta på vinterdäcken innan vi åker?
Vi kommer hem sent på lördagskvällen och då kan det ju både vara is och snö.
Tomas kontakt har erbjudit sig att fixa flera av sakerna där.
T.o.m att boka bord på en fin restaurang när vi ska fira i första hand Tomas (Alva och mamma). Jättesnällt!
Jag har googlat lite på närmaste staden som heter Kyrenia.
Stället vi ska bo på heter Pine valley.

Passen har vi hämtat ut. EU korten har kommit.
Spännande!!

:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar