Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 13 september 2019

Efter en jobbig vecka med både det ena och det andra, och framför allt mycket att göra på jobbet, så kände jag att kroppen sa i från.
Det var inte läge att jobba i dag.
Skönt att bara få ligga kvar i sängen tills jag kände att jag kunde kliva upp.
Fortfarande tung i huvudet och seg i kroppen.
När jag skulle gå ut med Chess satt det en söt liten fågel nedanför vår bro.
Förmodligen hade den flugit in i köksfönstret och behövde vila.
Chess blev nyfiken, men var väldigt försiktigt.
När vi kom tillbaka var den inte kvar.
Jag tror att det är en ung domherre.

När jag skulle hämta Elias hos sin pappa, så kom det en hare från ingenstans.
Detta kan man verkligen kalla djur inpå knuten. 
Hoppas att den hittar tillbaka till skogen.

Det är inga operationer inplanerade för Moa den närmsta framtiden.
Det känn så himla skönt!!
Helst nu när Moa går sitt sista år på gymnasiet. 
Och jag tror att det är skönt för Moa att få paus från det också.
Det är ju ändå hon som måste utstå allt som blir runt det.
Det finns alltid justeringar att göra, men det är bra att Moa själv kan få styra vad hon själv tycker är rimligt och värt att göra.
100% bra vet vi ju att det aldrig kan bli.
I bland funderar jag på om alla dessa operationer har varit nödvändiga?
Hur det skulle ha varit om de inte hade gjort några operationer alls?
Vi kan ju inte annat än lita på dem.
Det är ju inte konstigt om de själv har tvekat någon gång.
Och så kan jag tänka på om man kan jämföra, om den form som Moa har i musklerna ändå är den minst dåliga, än dem i skelettet och huden?
Vad knäppa tankar man kan få. Men kanske inte helt orealistiskt heller.

Moa övningskör och pluggar teori för fullt.
Den 29 september ska vi skjutsa upp henne till Vilhelmina.
Vem kunde tro att Petter och förhoppningsvis Moa skulle ta körkort samma år, och med så kort tid i mellan som det ändå blir.
Det är bara att hänga med och glädjas. 
Milstolpar är till för att förverkligas.
Petter jobbar sina sista dagar på campingen den här helgen.
Han är supertaggad inför i morgon då SHL sätter i gång. Årets höjdpunkt för honom.
Nu får vi hoppas att Brynäs har ett bättre lag än i fjol.

Elias klass var rörande överens om att de vill åka till Rhodos till våren.
De är på god väg men har lite kvar att sälja och göra innan dess.


Det blåser rejält ute.
Jag ska börja med middagen, fajitas. 
God fredagsmiddag.
Önskar en skön och trevlig helg!
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar