Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 2 september 2019

Förra veckan blev jag och Tomas bjudna på en riktig lyxmiddag hos mamma och pappa.
Klimp/köttsoppa.
Det är synd att man blir mätt. Annars hade jag ätit mer.
Jag har bett mamma om receptet så att jag kan göra den själv.

Den här blomman har vi på jobbet.
Tycker att den är så otroligt fin.
Lyser verkligen upp i fönstret.

Klasarna påminner lite om löjtnantshjärta.

Blommorna är så otroligt söta.

Elias och hans klasskamrater fick ett toppenfint väder på fjällturen.
De hade bara fått en liten regnskur.
Han hade fått en hel del fisk, som han tyvärr inte kunde ta med sig hem.

Jag fick köpa mig ett par nya träningsskor, då de gamla hade gjort sitt.
Det blir många mil så det är inte så konstigt att det slits ut.
Konsten är bara att hitta ett par som passar och känns sköna.
Det blev ett par som det var halva priset på. Så jag gjorde ett riktigt klipp där.
Och de var dessutom jäkligt snygga 😄

I fredags morse åkte Moa och Emma med första tåget från Östersund till Stockholm.
Där mötte Julia upp som kom från Karlstad, där hon har börjat plugga till idrottslärare.
Sedan såg det ut som att de fick en riktigt rolig helg tillsammans. Tjejmilen på lördagen.

Jag bjöd Petter och Elias på tacobuffé på hotell Nordica.
Kickan (barnas faster) och Janne kom precis samtidigt så vi satt tillsammans.
Tomas var också med.

I bland går det fort i svängarna.
När Moa anmälde sig till körskolan i Vilhelmina så fanns det ingen ledig plats förens vecka 1 och 2, nästa år.
För ett tag sedan blev hon kontaktad om att de hade fått ett återbud, och att det fanns plats redan vecka 40 och 41.
Så nu har hon pratat med alla lärare som hon kommer att ha under den här tiden.
Och hon har fått klartecken.
Så i går bokade jag hotellet där Petter bodde, där det ingår middag för dem som går på körskolan.

I går "flyttade" Petter hit efter 8 månader hos Gunnar.
Det känns bra 😄
Han har två veckor kvar på campingen.
I dag ska han få börja lära sig att vara i receptionen.
Sedan funderar han på att söka jobb på Engcon.
Men först tänker han vara ledig någon vecka. Och det är han så väl värd.
Två dagar på hela sommaren har han varit ledig förutom helgerna.

Vi var ute och letade lingon i går, men det vi såg har inte mognat riktigt än.
Som det såg ut hade bärplockare varit i farten och rensat på vårt favoritställe.
Samma i fjol. De kanske inte kan vänta på att bären ska mogna.
Så nu hoppas jag att det finns kvar om vi kan åka till helgen.
Vi hade tur att få en påse med nyplockade kantareller av Saa som Reino kom hit med, i lördags.
Så i går smörstekte Tomas dem, som vi åt till pasta carbonaran.
Jättegott!!
Vi har fått ett par sängar av våra snälla grannar.
De hade tänkt slänga dem om ingen ville ha dem.
Tomas hyrde möbeltvättmaskinen och gjorde rent stormadrasserna, och tvättade upp bäddmadrasserna. Och de blev nästan som nya.
Vi har köpt madrasskydd, ett stort dra på lakan och beslag som gör att sängarna sitter i hop.
Så nästa vecka när Alva kommer har hon en stor säng.
Det är bara en sänggavel som fattas.


Veckan börjar ganska grå och regnig här.
Älgjakten har satt i gång i dag.

Jag jobbar kväll.
Dags att börja förbereda sig.
Tack för att du tittar in 😃
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar