Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 26 augusti 2019

Jag fick ett tips. Och jag blev genast nyfiken.
Tog med mig Tomas och Chess och åkte dit.
Vi tog in på en skogsbilväg som jag mig veterligen aldrig har lagt märke till förut.
Vi gick en bit efter järnvägsspåret och där var den.
Bron som jag bara har sett på kort.
Lite större och lite högre än vad jag hade förväntat mig.

Så otroligt vackert och fridfullt.
Det här med mig och vatten.
Porlande, forsande, spegelblankt, fiskar som vakar, naturen som speglar sig, solen som glittrar och går ner i horisonten, båtar som sakta glider glamoröst fram, fiska, bada...
Listan går göra lång.

Vilket jobb som ligger bakom denna bro.
Ståtlig och stabil står den där.
Det är nog många tåg som har passerat på den.
Det hade varit intressant att veta när den byggdes.

Malmån upp i från bron.

Vi krånglade oss genom skogen för att komma ner på andra sidan.
Hoppade ut på några stenar för att försöka ta några bra kort.
Just där hade det gärna fått stått ett vindskydd, så man kunde sitta där och grilla och filosofera om livet, kasta lite sten i vattnet och samla ny kraft och energi.

Har tänk mycket på hur man omvärderar olika saker i livet.
Detta hade jag förmodligen inte ens tänk på att göra för 15 år sedan.
Men det är det som är tjusningen.
Man hittar nya saker som intresserar en.
Man träffar människor som inspirerar och skapar nyfikenhet.
Och så gör man det till sig egen grej.
Som sedan kan utvecklas till något mer....
Jag gläds och uppskattar andra saker nu än vad jag gjorde förut.

Här har bävern jobbat på bra.
Det var många fällda träd runt omkring, så den har verkligen stått i.
Som jag förstår så tar den grenarna och kvistarna till att bygga hyddan med.

Det syns att det inte är nyligen gjort, men den har sannerligen lämnat synbara spår efter sig.

Den här röda mossan lös upp backen så vackert.

I dag är jag ledig. Jag har jobbat första helgen efter 4 lediga helger.
Elias åker på fjälltur med skolan i morgon i 2 dygn.
 Jag hoppas verkligen att de får bra väder.
Bandyn mjukstartar denna veckan.
Så allt börjar sakta men säkert återgå till det normala.
Jag har bokat tid hos polisen för att göra nya pass, och Elias behöver ett id kort.
Om 2 månader i dag åker vi till Cypern.
Resan som vi började planera i april blir snart verklig 😄

Det känns både overkligt och pirrigt.
Men den har definitivt inte varit självklar.
Det är mycket pengar, och största delen av våra godman pengar har lagts dit. 
En stor fördel är att vi har kunnat dela upp betalningen.
Och Moa och Petter som har jobbat hela sommaren, får betala en liten summa var.
Det kan bli en utmaning att åka 9 personer en hel vecka.
Men om alla kan anstränga sig lite extra, så kanske det inte behöver bli så mycket tjafs.
Jag tror att alla har höga förväntningar på att det ska bli en bra resa.
För Elias blir det hans första sol och badsemester utomlands.
Vi ska skapa minnen, som vi kan prata om sen.
Kom du i håg när vi gjorde......
Det är min ambition.

Nu kör vi vidare mot en nya vecka.
:O)

1 kommentar:

  1. Bron var mycket vacker och större än vad man trodde. Kul med lite utflykter i närområdet :)

    SvaraRadera