Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 7 augusti 2019

Det är något knas med min dator.
Jag har lämnat den i goda händer, till en bekant som är duktig på sådant.
Så nu är det bara att hålla tummarna att den går att fixa till.
Under tiden lånar jag Tomas bärbara.

Förra torsdag överraskade jag Tomas med en liten utflykt efter jobbet.
Jag hade köpt sallad och lite annat gott.
När andra drog till krogstråket i Östersund....

så drog vi till Brattfors"stråket".
 En favorit i repris.
Det är ett riktigt smultronställe tycker jag.
Jag gillar ju det enkla och okomplicerade. 

Vatten (och eld) har verkligen en dragningskraft på mig.

Chess tyckte om att bada, och hoppade runt bland stenarna med lätthet.

Nere vid Vattudalen ligger ett utegym dit jag brukar försöka gå så ofta jag kan på sommaren.
Jag började med det för ett par år sedan och har fastnat för det.
Sedan känns det bra att återgå till gymmet på Hälsan när det blir för kallt.

Just denna dag var det extra fint.
Sjön låg alldeles spegelblank.
Och med bron i bakgrunden.
Det är här man kan samla ny kraft och energi på flera sätt.

I lördags var det sista café och loppis i Sannaflokälen (CB ranch) för i år.
Det är ju en sommartradition att åka dit.
Tomas och Petter var på golftävling,
så det var mamma, pappa och Moa som ville följa med.

Carina mötte oss med en bricka full med cowboyhattar som välkomst aptitretare.
Roligt påhitt 😃
Björn var i hästhagen och visade dressyr och western.
De har hästar, kor och höns på gården.
Dagen till ära hade det kommit några damer från Östersund som dansade linedance.
På loppisen hittade jag en jättefin sommarblus.

Petter kom och åt middag med oss, och då berättade han att han har fått förlängt på campingen tills de stänger, eftersom de flesta som jobbar där nu börjar skolan.
Han ska bla få pröva på att vara i receptionen.
Känns konstigt att han inte också ska gå skola.

I måndags fyllde en av mina huvudmän år.
Hennes soffa som hon alltid sitter i, är gammal och nedsutten.
Så jag kom på att vi skulle åka till Hammerdal på Wiks möbler och titta på en ny.
Det ville hon gärna göra, så sagt och gjort.
Och redan den första soffan som hon provsatt ville hon ha.
Hon kunde få ta den, och de skulle köra hem den till henne.
Det kunde inte bli mer smidigt.

Vi blev fast en bra stund i bilkön, eftersom de håller på att renovera bron.
Tur att vi inte hade någon tid att passa.
En blomma och tårta blev det också så klart, för att fira födelsedagen.
Funderar på att fixa en bärbar telefon till henne, så hon slipper springa till köket när det ringer. 

Njuter av de sista semesterdagarna!!
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar