Leendet du sÀnder ut vÀnder Äter till dig




fredag 5 april 2019

Ledig och solen skiner 😃
Jag har varit och gjort cellprovstagningen. 
FastĂ€n jag vet att det gĂ„r fort sĂ„ spĂ€nner jag mig som en fiolstrĂ€ng. 
Slutar nÀstan att andas för en stund.
Som en liten belöning sÄ Äkte jag till klÀdaffÀren, och köpte mig ett par nya byxor.
De har bytt namn frÄn Helens klÀder till MK MÄrtenssons klÀder.
Kul att det finns de som vill satsa pĂ„ Strömsund. 
Vi har ju det mesta.
Sedan undrar man ju i bland hur politikerna tÀnker. Ta tex Isabella Lövin, miljöpartiet.
Ingen bensin i Sverige om 11 Ă„r???
Det kĂ€nns som att de tĂ€nker att alla har samma förutsĂ€ttningar som storstĂ€derna. 
De glömmer bort oss i norra delen av landet.
Hela Sverige lever definitivt inte.
De försvÄrar med bussförbindelser och tar bort bussgods till mindre orter som driver tex lanthandel.
Är det rimligt att de sjĂ€lva ska sitta och Ă„ka 20 mil för att hĂ€mta sina grejer, nĂ€r bussen Ă€ndĂ„ gĂ„r dit? Det rimmar vĂ€ldigt dĂ„ligt tycker jag. 

Hur som helst.
I morgon bÀr det i vÀg till Stora BlÄsjön för att Äka slalom.
Precis som i fjol Ă€r det nĂ„gra företag i Strömsund, som har gĂ„tt i hop och sponsrar med bussresan dit. 
Mycket generöst och bra ordnat. Det kan ju inte bli bekvÀmare.
SÀtta sig pÄ bussen. Fika. Slumra till en stund. Och sÄ Àr man framme.
De "hotar" med snö, men det gĂ„r nog Ă„ka Ă€ndĂ„. 
Jag hoppas bara att vi kan Äka upp pÄ toppen nÄgra gÄnger sÄ vi fÄr titta pÄ den fantastiska och vidunderliga utsikten. Den Àr nÄgot utöver det vanliga.
Jag har bokat bord pĂ„ restaurang FjĂ€llripan. 
De har suverÀnt goda pizzor, sÄ det kan det nog bli, och en kall god öl.

Jag gillar verkligen variationen i det vi tar oss för.
FrÄn stort till smÄtt.
Ingenting Àr omöjligt.
Det sitter bara i viljan (och pengarna)
Samtidigt trivs vi sÄ mycket av att bara vara hemma.
Det Ă€r vĂ„r borg. 

Nu ska jag Äka och trÀna.
Behöver myka upp ryggen lite.

Puss & Kram
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar