Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 9 april 2019

07.30 i lördagsmorse gick bussen mot Stora Blåsjön.
Snön vräkte ner redan då.
Men när vi började närma oss Blåsjön så slutade det att snöa, och vi kunde både se lite blå himmel och sol. Och det höll i sig hela dagen.
Tråkigt var att solliften upp till toppen var stängd.
Den hade tydligen varit det hela säsongen. Eftersom snön inte har fått legat kvar pga blåsten, så var det i stort sätt bara is där. Så det var en liten besvikelse.

Men jag ska inte klaga med tanke på hur tur med vädret vi fick.
Och utsikten var helt ok ändå 😉

Det var väldigt bra pistat i backarna.

Och vi kunde inte klaga på att det var trångt i backen eller långa liftköer heller.
Med andra ord en kanon dag 😄👌👌
Och inte blev det sämre när vi åt lunch. 
Jag åt en pizza med mozzarella, färska tomater med vitlök, basilika och parmaskinka.
På Tomas pizza var det mozzarella, champinjoner och suova kött (renkött).
Galet goda pizzor. 
Sedan var det lite segt att spänna på oss pjäxorna igen, men det blev några åk till innan vi gav oss.
Vi hade sällskap av Carina, Peter, Elin (Carinas dotter) och hennes kille hela dagen.
När vi kom hem var det rejält med snöslask. Snön hade vräkt ner hela dagen.
Jag hämtade Chess hos Moa som hade varit hundvakt hela dagen.
Det hade gått riktigt bra den här gången, så det känns ju lovande om/när det blir fler gånger. Tidigare har han suttit och gnällt vid dörren nästan hela tiden.
Petter hade fått 2 kg fisk på pimpeltävlingen i Lillallvattnet. Kul när det nappar.

Det tog inte länge förrens vi somnade i soffan efter en lättare middag.


På söndagen fick vi mycket nyttigt gjort.
Medan Tomas skottade hela gården gick jag ut med Chess.
Sedan dammsugade jag i stort sätt hela huset. Det var välbehövligt.
Tvättmaskinen gick. Slängde ut sängkläderna på vädring.
Vi åkte på återvinningen. Handlade.
Jag skickade in beställningen för kryddorna som Elias har sålt för klassen.
Vi kollade på flygstolar till och från Cypern. Och nu hade de även släppt hemresorna.
Så när vi började räkna på vart vi landar med flygstolar, boende och fickpengar så kändes det helt rimligt att hinna uppnå det till hösten.
Det känns riktigt hoppfullt 😄
Sedan gav jag mig på deklarationerna, både för mig och mina två huvudmän.
Och när jag ändå höll på så swishade jag min kvarskatt. 
Jäkligt surt. De pengarna hade jag behövt till resan.
Skönt när det är gjort. Man kan lägga det bakom sig med gott samvete.
Efter middagen hämtade jag Petter så han fick övningsköra en timme.
Han behöver många timmars körning innan han ska till Vilhelmina i juni.
Kul att få lite egentid med honom, vilket inte händer så ofta nu för tiden.

Sedan kunde jag och Tomas slå oss ner i soffan och titta på Naturen.
Det är ett stående inslag på söndag kvällar, när jag inte jobbar vill säga.
Vi skulle väl kunna säga att vi är tvnördar, men det är vårt sätt att återhämta oss på kvällarna efter middagen och hundpromenaden.
Det känns som vi har gjort rätt för det då, med en (två) kopp te.

Jag är så glad att jag och Tomas gillar samma om mycket.
Det enda som i stort sätt skiljer oss åt är att han spelar golf.
Och vi har mycket lika åsikter om allt möjligt.
Jag tror att det gör mycket i ett förhållande.
Annars är det nog lätt att man skaver mycket på varandra.
Och vi drömmer mycket tillsammans.


Så nu ska jag ta tag i den här dagen.
Kvällsjobb väntar.

:O)

2 kommentarer:

  1. Härligt att läsa att ni har det bra ihop. Sedan är det säkert viktigt att ha egna intressen också. Bara den andra acceptera sysslan.
    Egentid med barn är guldkant i tillvaron.
    Nu fick jag lite dåligt samvete för att jag inte deklarerat ännu. Vet i alla fall att det ska bli pengar tillbaka.
    Cypern. Det är min favoritö i Medelhavet. Den ön kunde jag nästan utantill till slut. Nu skulle jag antagligen inte känna igen mig och bli besviken över att turismen ätit upp charmen från förr.
    Hoppas resan blir av till hösten för er.
    Vilken härlig dag ni hade i backarna.
    Aprilkramar från Visby

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Bosse :) Ursäkta sent svar. Det kom lite i mellan. Tack så mycket för alltid lika trevlig kommentar.
      Jag och en kompis var till Cypern 1992. Så det ska förhoppningsvis bli trevligt att åka tillbaka efter så många år.
      Önskar dig/er en riktigt trevlig och Glad påsk. Kram Katarina:)

      Radera