Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 2 april 2019

För ett tag sedan skrev jag om att jag inte mådde så bra.
Det berodde på flera bidragande orsaker.
Jag tog tag i det. Men förhastade mig inte.
Som jag skrev tänkte jag igenom det noga.
Det fick bära eller brista.
Jag var tvungen för mig egen skull. För att inte gå sönder, ännu mer.
När jag "släppte bomben" så visste jag inte hur det skulle tas emot.
Det är alltid lite pirrigt. Alla reagerar olika.
Men över förväntan så blev reaktionerna desamma som jag kände.
Det gjorde att jag kände en oerhörd lättnad.
Jag var inte ensam om att känna som jag gjorde.
Sedan handlade det om att föra det ett steg vidare.
Det var lite trögare. Men när det väl lossnade så gick det fort.
Och jag fick säga vad jag kände och vad jag tyckte.
Och där står jag just nu. Det är bara att vänta och se vad som händer.
Men det känns oerhört skönt att jag vågade ta steget, lite i det okända.
En sten har fallit från mina axlar.
Nu känner jag mig mindre stressad, magontan och hjärtklappningen har släppt.
Det går åt massor med energi att driva igenom något som är jobbigt.
Jag har tagit lärdom av tidigare gånger.
Gör om gör rätt.
Tänka efter före.

Nu kan det bara bli bättre 😃

Tomas och jag tittar ofta på tv program som skildrar verkligheten.
Jag har skrivit om det tidigare, tex tunnelbanan på kanal 5.
Vi har blivit mera samhällsmedvetna, om man kan kalla det så?
Vi hänger med i politiken. Vi tittar ofta på Marcus Oscarsson.
Nyheterna.
Förra veckan tittade vi på Uppdrag granskning ang Daniel Kindbergs mfl. blufferier.
Det är jättebra att de granskas. Det ska komma fram att de har gjort/gör fel.
Det som förundrar mig mycket är, hur alla dessa bluffare törs hålla på, fast de är medvetna om att de kan kommas att granskas?
Och ju mer dem gräver ju mer hittar de, oftast.
Och oftast så nekar de till att de gjort något fel, eller skyller på någon annan.
Eller så får de kalla fötter. 
Som landshövdingen i Jämtland som följde med ÖFK till London, och tog med sig sin sambo utan att betala. Påstår att det har glömts bort.
Sedan när det uppdagas betalar han.
Visst har Daniel Kindberg gjort mycket för Östersund och ÖFK.
Men frågan är hur ärligt det är gjort på?
Samtidigt som det är intressant att följa vad som händer, så är det tråkigt att behöva se den verkliga sanningen bakom mycket.
Det är ofta som vi ställer oss frågan hur de har samvete att göra som de gör?
Jag är inte uppfostrad så.
Jag vet inte ens om jag skulle kunna komma på så mycket dumheter som folk hittar på.
Och det mesta handlar om girighet.
Mycket vill ha mer....
Tråkig utveckling i vårt land.

För att få ihop till Swedbanks VD:s avgångsvederlag på 21,5 miljoner måste en undersköterska jobba i 60 år! Sug på det.....
Sedan är inte alltid medias grävning av godo.
De gräver i bland alldeles för långt.
De kan förstöra en annan människas liv på bara några sekunder.
Men det kan ta år att få tillbaka förtroendet.

I lördags åkte vi till Backe och åkte slalom.
Elias, Alva, Melvin och Chess var med.
Solen sken.
Tomas och jag delade på ett liftkort. Han åkte på fm och jag på em.
Och så turades vi om att ta hand om Chess.
Petter spelade sista bandymatchen i Dorotea 7-7. På kvällen hade de avslutning.
Moa praktiserade på Näva.

I går morse ringde Maria, min bästa vän, som jobbar som tandhygienist och sa att hon hade fått några avbokningar, och undrade om jag ville komma och "vårstäda" mina tänder?
Det ville jag så klart göra. Och inte blev det sämre när jag hade 300 kr i tandvårdsbidrag.
Sedan bjöd jag Petter på leverbiff i gräddsås och ris till middag. En av hans älsklingsrätter.

Den här veckan praktiserar Elias som vaktmästare.

 I dag jobbar jag kväll.
Skulle egentligen på cellprovstagning nu på fm, men det blev framflyttat till på fredag.
Så nu får jag gruva mig några dagar till 😝
Jättebra att man får göra det, men det är ett av det obehagligaste jag vet.
Moa har fått tid för omoperation i maj.
Det föll sig precis när hon hade tid hos tandläkaren i Östersund och jag ska besikta bilen.
Men, det löser sig. Tyckte bara att det var lite komiskt, eftersom vi inte hade något annat inbokat på hela den månaden.
Jag har lagt in om ledigt, och bokat rum på patienthotellet i Umeå.


Ha´de!!
:O)

4 kommentarer:

  1. Så skönt vännen att det känns bättre! Jag säger bara "Heja dig" som tar tag i saker och ting!
    Ha en fortsatt fin dag och vecka! Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Annika :) Dina ord uppskattas mycket. Kram Katarina.

      Radera
  2. STARKT!! I ord och handling! Beundransvärt!

    SvaraRadera