Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 29 april 2019

Den här vackra blomman fick jag av våra goda vänner Reino och Saa när jag fyllde år.
Jag räknade till 18 st blommor. Det är rekord för oss hittills.

Nu har jag avverkat ytterligare en arbetshelg i mitt liv.
Det börjar bli några stycken vid det här laget.
Jag fick fast tjänst (tillsvidare) 1992 på ett boende för funktionshindrade.
Då jobbade jag varannan helg. Och med sovande jour.
Sedan när jag började på Granbacken så blev det var tredje helg.
Och nu är det ungefär varannan, var tredje.
Då jobbar jag alltid en delad tur en av dagarna.
Och det känns som att jag kommer att fortsätta med det ett tag till.

I går på timmarna tog jag en promenad med Maria.
Hon kom hem från Kina i fredags.
Hon hade så mycket roligt att berätta.
Bla hade de träffat ett par som de blev lite bekanta med på flygplatsen i Frankfurt.
De mellanlandade där, men planet från Arlanda var försenat så de missade planet till Kina med 10 minuter. Så de började prata med varandra.
Det visade sig att de inte bor så långt i från Strömsund.
Och de hade en del gemensamt.
När de kom till Peking gick de ut och åt middag tillsammans.
De kände till en restaurang som de tog med Maria och hennes sällskap till.
Vem hade väl kunnat tro att det skulle hända?

Mötet med människor är så häftigt 😄Och snart åker hon till New York. 
Undrar vad som händer då? 😉
Lite avundsjuk är jag allt, men är så otroligt glad för hennes skull.
Att resa är livets guldkant.
Jag hoppas att jag får möjlighet att göra det mer i framtiden.
Det känns så roligt att ha vår resa att se fram emot till hösten.

Medan jag jobbade så har Tomas pysslat på här hemma.
Lagat taket till paviljongen och satt upp det.
Tagit fram utemöblerna. Och vi provsatt våra nya dynor i går.
För första gången sedan vi flyttade hit har vi 8 st likadana dynor.
Det blev jättefint!
Han har även putsat fönster och krattat.
I lördags premiärgrillade vi.
Pollensäsongen har börjat ovanligt tidigt här i år, så jag har börjat känna av allergin.
Som tur är den inte lika jobbig som det har varit.
Samtidigt så känns det som livet har kommit tillbaka, i och med solen och värmen.
Som jag har längtat efter den.

I går kom Moa hit efter att ha varit hos Gunnar ett tag 😃
Tomas har ställt på moppen till henne, så nu kan hon köra hela sommaren om hon vill igen.
Förra veckan var det påsklov här. Petters sista skollov.
På tisdagen var barnen på "pimpeltävling" med mormor och morfar.
De åt kolbullar och hade det mysigt.
I torsdags åt Petter och Elias lunch med sin faster Kickan.
Moa var i Östersund på SPA med två av sina kompisar.
Dessutom passade Moa på att göra klart en skoluppgift på sin förra praktikplats, som hon inte hann med då, eftersom hon hade opererat sig.

Det behövdes göras innan vi ska åka till Umeå för omoperation.
Jag tycker att det är så roligt att barnens faster ofta gör saker med dem.
Hon är så snäll och omtänksam 💗

Förra veckan genomförde Vid din sida en demonstration för alla äldre hemlösa i Stockholm.
Jeanette hade som ambition att lämna över namninsamlingen till Stefan Lövén, men han behagade inte dyka upp.
Enligt vad jag förstår var han och stöttade brandmännen i Södermanland.
Min fråga är då, med vad stöttade han? Genom att stå och se på förödelsen?
Tror knappast att han hjälpte till med någon brandslang.
USELT!!!
Han visste om detta långt innan.
Vid din sida gör det så otroligt bra. Så imponerande.
Ändå får dem så mycket hat och smutskastning.
Jag blir så arg och ledsen.
Fattar inte vad det är med folk. Det har totalt spårat ur.

I dag blir det lite småfix.
Mina lediga dagar brukar oftast gå alldeles för fort.

Är så glad att jag hann med att köpa ett par nya skor till en av dem som jag är godman till, förra veckan. 
Det är så bra och smidigt att jag kan låna hem skorna, så hon kan pröva i lugn och ro.

Var rädd om dig!
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar