Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 16 april 2019

Ålder är bara en siffra...
Åldern avslöjas dock på kortet 😉
Firade min födelsedag med mina barn, föräldrar och Tomas.
Fick som vanligt många fina presenter.

Det är alltid roligt att se vad barnen har hittat på.
De vet vad jag tycker om💓

Denna fina ljuslykta fick jag av Petter.
Vi ska köpa olja till den, men innan dess eldar vi vanliga värmeljus i den.

Av Maria fick jag en fotobok.
Så himla kul att se alla bilder från när vi blev vänner till nu.

Detta kort togs på Cypern 1992.
Maria var 17 och jag 20.
Det var vår allra första utlandsresa.
Många fina minnen i den boken 💓

För en vecka sedan fick jag veta att Strömsunds kommun är med på listan över dem kommuner som kan behöva ta emot IS återvändaren.
Den enda kommunen i länet förövrigt.
Detta väckte så mycket i känslor i mig, så jag tänkte att detta kan jag inte se på att det sker.
Helst med tanke på att vi redan har haft terrorförberedelser här.
Så samma kväll skapade jag en facebook grupp med namnet som ovan.
Dagen därpå skapade jag en elektronisk namninsamling mot detta.
Och det har rullat på jättebra.
I dag, en vecka senare är det i skrivande stund 1122 st medlemmar i gruppen.
Och 453 st namnunderskrifter.

Jag har även lagt ut listor på företag och några affärer.
Gruppens syfte är att värna om Strömsunds trygghet och säkerhet.
I går stod jag och en till utanför en mataffär här i Strömsund med namnlistor.
250 st namnunderskrifter på mindre än 3 timmar.
Radio Jämtland kom och gjorde en intervju som sändes i går em på radion.
Innan jag åkte dit ringde ÖP (Östersunds posten) och ville ställa lite frågor.
Så detta har blivit mycket större än vad jag kunde drömma om.
Jag känner mig oerhört peppad. 
Människor ska inte behöva känna sig rädda och oroliga.
Fortsättning kommer...

Solen skiner 😃 Underbart!!
Äntligen kan vi också skönja våren.
:O)

2 kommentarer:

  1. Den fotoboken måste varit en underbar present att få. Härligt med en sådan vänskap. Vilken fin ö ni valde att åka till på er första utlandsresa. Jag älskar Cypern.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vår vänskap är värd allt guld i världen :) Det ska bli roligt att åka tillbaka till Cypern till hösten igen, och se om jag känner igen mig. Kram Katarina.

      Radera