Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 21 januari 2019

Den här bilden säger så mycket.
Jag blir väldigt glad av den.
Även om jag inte känner mig så uppåt just i dag.
Har insett att jag kommer få ut mellan 7 och 8 tusen mindre än jag brukar,
nu när jag är sjukskriven. Det känns både surt och tufft.
Jag kan stå på foten utan att det gör ont i hälen nu.
Men jag kan fortfarande inte gå med hela foten i golvet.
Tänk om det skulle förvärra det?
Jag väntar på en röntgentid, och hoppas att det blir den här veckan,
innan sjukskrivningen går ut.

Jag har slutat att skriva så mycket personligt på facebook.
Facebook är bra i många olika avseenden, men när jag bla läser kommentarer på olika sidor och upplever att det är ett hårt klimat där, så inser jag att alla inte behöver veta allting om mig.
Man kan tyvärr inte tro gott om alla. 
Jag tänker att om någon verkligen är intresserad så kan de läsa på min blogg. 
Erfarenheten talar, åter igen.

Och vi har en ny regering.
Jag gillar det inte på något sätt.
De har verkligen gjort allt för att alla väljare ska bli så förvirrade som möjligt.
Så nu står vi här i 4 år med högerpolitik och en vänsterpolitisk statsminister,
som i mina ögon bara pratar en massa skit.
Jag hoppas att något gott kommer ur detta, men jag känner mig ytterst tveksam.
Jag hade fel, det blev inget extraval. Synd!!


I fredags bjöd mamma mig på lunch på Nordica, medan pappa var på begravning.
Det var jättemysigt och trevligt 💓

Det blev en lyckad bandyhelg. A-laget vann med 8-6 i fredags, och div 1 vann båda sina matcher med sammanlagt 28-0 i Hammerdal på lördagen.
Strömsund levererar.


I går bjöd vi Maria och Mattias på fika.
Jättekul och trevligt att träffas och surra en stund.
Positiv energi!

På återseende
:O)

2 kommentarer:

  1. Ja en "påtvingad" sjukskrivning är aldrig kul, framförallt inte den ekonomiska biten som följer. Man har ju lika stora utgifter ändå.
    Hoppas att du snart blir bättre så du kommer tillbaks till jobbet. Du är saknad.
    Och det här med regeringsbildningen. Ja vad säger man? Jag är inte heller nöjd, men vi får väl hoppas att det inte blir alltför negativt, även om jag är tveksam till konstellationen.
    Ha en bra dag så ses vi snart under lite trevliga former.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy, man blir liksom dubbelt straffad. Jag har fått en tid för röntgen i morgon, så då får vi se efter det. Tack så mycket Reino. Känns bra att vara saknad. Kram :)

      Radera