Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 23 november 2018

På morgonpromenaden i dag. Så gnistrande vackert.

Ledig dag och jag har passat på att köpa en julklapp till barnen var på "black friday".
Det känns så bra!!
Ingen stress alls. Jag har kunnat titta runt och jämfört, och läst recensioner.
Kollade faktiskt om en butik här på orten hade en av varorna för att gynna dem, men de hade ingen sådan hemma just nu.

I onsdags åkte jag och mina arbetskamrater till Östersund.
Vi började med att äta lunch på BBQ garden. Jättegod buffé med något som passar alla.
Sedan åkte vi till OSD (gamla folkets hus) på Als konferens, anordnat av Neuro förbundet.
Det var mycket intressant.
Vi fick vi veta att det är ca 220 st. personer varje år som får diagnosen Als i Sverige. 
I Jämtland/Härjedalen är det 17 personer med Als just nu.
Det är ca 17.000 st. friska personer i dag som kommer att få Als. 
De allra flesta med Als dör i koldioxidförgiftning. 
Det kommer två nya mediciner i december som ska vara effektiva bromsmediciner. 
Forskningen av Als går framåt. Det händer mycket där just nu.

Jag är så glad att Annie Lööf inte blev statsminister.
Tack och Lov!!
Min känsla är densamma som förut, att det kommer att bli nyval.

Elias har packat och ska åka på konfaläger till Hålland den här helgen.
Det kommer säkert att bli roligt och lärorikt.

Det var utvecklingssamtal på Moa i går.
Allt såg bra ut. Det är bara matten som är lite svår.
Det var andra toner nu än i våras, då läraren föreslog att hon kanske skulle byta linje.
Moa trivs jättebra på praktiken.

Petter berättade häromdagen att han har beställt studentmössa.
Hur gick det till??
Han började ju nyss i gymnasiet 😄

Nu ska jag faktiskt tjyvstarta med att hänga upp julgardiner.
Nästa helg är vi ju b
orta.
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar