Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 19 november 2018

Förra veckan avslutades med en VIP dag på folkets hus för oss personal inom äldreomsorgen.
Två föreläsare och en stå upp komiker. Och så blev vi bjudna på lunch.
Det är alltid trevlig att få göra något helt annat.
Kruxet är ju att jag inte är van att sitta så länge och lyssna. Jag blir så trött.
Hur intressant det än är.
Men jag tror att jag inte var ensam.
På kvällen var Tomas och jag bjudna på middag hos Peter och Carina.
Jättegod köttsoppa med klimp och hembakat bröd.
Sedan fick vi se deras bröllopsfilm 💓
Vi missade ju tyvärr deras bröllop eftersom vi var på GES på Skuleberget.
Det är alltid så trevligt att umgås med dem.
Vi har som tradition att skrapa lotter tillsammans, i hopp om att kunna göra något roligt tillsammans.
Men hittills har det bara blivit några små summor som inte ens räcker till bensin.

Helgen var helt och hållet oplanerad. Det är så otroligt skönt.
Det blev en promenad och sedan lite småjox. Tomas badade Chess.
Petter önskade risotto till middag, så då gjorde vi det, och testade med lite knaperstekt fläsk i, blandat med svampen. Och det blev jättegott.
På kvällen fick Tomas feber, och Petter satt nere och spelade, så jag blev själv i soffan.
Hittade en serie på netflix helt i min smak. Kostymdrama.

Söndagen gick i samma lugna tecken.
Promenad med Chess, och en sväng till Dollar store.
Jag kände mig lite mosig på eftermiddagen, så jag satt och småslumrade framför tvn.
Sista avsnittet på Springfloden. Vem kunde tro att det skulle sluta så?

Moa började praktisera på min första arbetsplats som tillsvidare anställd, i tisdags inom omsorgen.
Där ska hon vara i 4 veckor. 
Det ska bli roligt att höra vad hon tycker om det.
Lite lustigt att hon först praktiserade på Granbacken där jag jobbade i 13 år, och nu på Stenbiten.

I dag var det lite kyligare när vi klev upp, -6 grader. Frost i gräset och träden.

Jag ska jobba kväll. Skönt med mjukstart på veckan.
Det känns som att helgen blir lite längre.

Livet rullar vidare...
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar