Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 13 augusti 2018

Back to work!!
Nu är den underbara semestern slut.
Inget varar för evigt...
Det är ganska skönt att komma tillbaka till verkligheten, med lite rutiner.
Men det känns väldigt lååångt till nästa semester!!
Jag hoppas att det blir en fin höst. 

Vi har roat oss lite med att pröva nya maträtter på semestern.
Jag fick receptet av Gun på laxbiffar, som vi bjöd mina föräldrar på.
Jättegoda!!

En annan dag gjorde vi potatisbullar.
De smakade inte alls som köpta.
De påminde mig om amerikanska pannkakor, men lite rejälare.
De blev riktigt goda.
Men nästa gång ska jag göra moset så det får stå i kylen innan, i stället för att göra dem när moset fortfarande är lite ljummet.

I vår pallkrage i år.
Nu väntar vi på att morötterna ska växa på sig lite mer.
Och jordgubbar har vi kunnat plocka och bla haft i smoothien på morgonen.
Nu har vi färska svarta vinbär i. Det kan inte bli färskare.

Den här krabbiluren såg jag och Maria på vår promenad förra veckan.
Jag fick veta sen att det ska bli en brunsprötad skymningssvärmare.
När jag petade lite försiktigt på den med en pinne så kände jag att taggen var både hård och vass.

Och kardemummabullar blev det i fredags när det spöregnade nästan hela dagen.
Det luktade ljuvligt!!
Och smakade gudomligt.
Inget går upp emot nybakade bullar.


Petter arbetade sin sista dag på campingen i fredags.
Det blev sammanlagt 7 veckor som han var där.
Han har gjort det så bra. 
Jag är så glad att han har trivts både med jobbet och arbetskamraterna. Det är viktigt.
Nu får han vara lite ledig innan skolan börjar. 1 år kvar på el programmet.
Moa var 4 veckor på NÄVA (närvårdsavd.) 
Sedan har hon städat några dagar i veckan på ett företag, för att avlasta en kompis som även städar på andra ställen.
Nyttigt att få tjäna egna pengar.

Chess har hunnit bli 6 månader (31/7)


Lördagen den 4 augusti var Petter, Tomas, Gunnar och Petters kompis Berra med på en golftävling på Frösön. De blev 8:a av 25 lag. 
Jag hade läst om tävlingen i Tomas golftidning, och tyckte att de skulle anmäla sig.
Så Petter fick det i födelsedagspresent av oss.

Samma vecka var Tomas även till Sollefteå och spelade golf med Gunnar och hans kompis.

Förra veckan passade jag och Tomas på att städa och rensa i bastun, och utrymmet utanför, samt i garderoberna i hallen.
Det är en sådan befriande känsla att få slänga bort, men även sälja sådant som vi inte behöver eller kläder som barnen vuxit ur.
Det är sådant som man inte orkar ta i tu med när vi jobbar.

På torsdagen bjöd vi hit Reino och Saa på surströmming.
Vi lyckades äntligen få till en dag som passar alla, eftersom både jag, Reino och Saa jobbar kvällar och helger. Sist var på nyårsafton. 
Vi hade en otroligt trevlig kväll tillsammans.
:O)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar