Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 17 augusti 2018

Grattis Moa!!!

I dag fyller Moa 17 år!!

Grattis Älskade Unge!!!
💓💓💓

Det är så mycket känslor som kommer upp när jag tänker på Moa i bland.
Så mycket som vi har fått gått igenom tillsammans från dag 1.
Sådant som jag aldrig i min vildaste fantasi skulle kunna drömma om att få vara med om.
Men inget ont som har något gott med sig.
Om vi inte hade fått gå igenom allt det, så kanske vi inte hade varit dem personer som vi är i dag.
Så mycket som vi har fått lära oss på vägen.
Som vi har fått kämpa för.
Som har präglat oss.
Som har satt spår.
Så mycket vi kan vara tacksamma över.
Alla människor som vi har träffat.
Framför allt Moas läkare Izabela i Umeå.
Hon har verkligen gjort ett hästjobb. Att ta sig an en person som har en "sjukdom" som ingen annan i världen (just då) hade. Att veta vad hon skulle göra. Ta rätt beslut.

Livet Livet!!
Jag brukar tänka att mycket av som sker kan man inte påverka.
Men man kan gör val. Val som påverkar en just nu eller för hela livet.
Jag har säkert gjort många fel val.
Men jag är glad att jag trots alla hinder som har varit på vägen, så har jag valt rätt när det har varit svåra val. 
Jag tror att det är viktigt att man är lite egoist i bland.
Att man inte glömmer bort sig själv, och bara tänker på sig själv i bland.
För att överleva.

Jag försöker förmedla sådant som jag tycker är viktigt till mina barn.
Vissa saker som jag tycker är viktigare än andra.
Jag har försökt att forma dem till egna, självständiga individer.
Jag har sopat mattan, i bland, precis som alla andra föräldrar, mer eller mindre gör.
Lägger energi på rätt saker.
Jag hoppas att det ska prägla dem, en liten bit av mig, som jag kan föra vidare.

Jag hoppas att jag har lärt mig så pass mycket att jag har blivit en bättre människa.

Tack Moa för att du finns i mitt liv!!

Jag älskar mina barn mest i hela världen!!!
:O)

2 kommentarer:

  1. God morgon vännen!
    Vilket fint inlägg du skrivit!! Jag skickar Grattis till Moa och jag tror att även dina andra barn fyllt år!! Jag har inte varit här på ett tag, men nu har jag läst ikapp!
    jag håller med dig att barnen är det man Älskar mest i hela livet! Sedan förstår jag att det varit en tuff resa med Moa!! Men du är stark och har klarat och klarar det hur bra som helst!!
    Önskar dig en fortsatt underbar dag!! kram Annika

    SvaraRadera