Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 14 maj 2018

I torsdags var både jag och Tomas lediga och vi hade en fantastiskt fin försommardag.
Då passade vi på att fixa ute på gården. Och vi hann med en hel del.
Bla. så satte Tomas i hop en sittplats vid vår eldstad.
Vi ska sätta dit två pallar till, och sedan ska vi se om vi hittar dynor som passar till.

Mamma och pappa kom hit och bjöd oss på surströmming till middag.
Och vi kunde sitta ute.
Det var riktigt länge sedan vi åt det sist, så det smakade extra gott.

Moa spelade innebandy med Jolly ladies i fredags i Dorotea.
De har aldrig spelat med varandra tidigare, och de träffades bara en timme innan match.
Så de kanske inte hade de bästa förutsättningarna, men de kämpade på bra.
Moa gjorde några riktigt snygga räddningar.
Och jag tycker att hon var tuff som ställde upp fast de inte kände varandra.

På lördagen följde Moas pappa och Elias med. Då spelade de två matcher.
Moa fick pris för bästa spelare i laget. Kul!!

Till lördagsmiddag gjorde vi en variant av fläskfilé provencale.
Vi hade fläskytterfilé i stället. Det blev jättegott!!
Alltid kul att testa något nytt.
Sedan tittade vi på eurovision song contest, och höll tummarna för Benjamin.
Och det gick ju bra till tittarsiffrorna redovisades......

I går hade jag en heldag med denna sköna böna i Östersund.
I julklapp fick hon afternoon tea på Edenbos av mig.
Så efter lite shopping så åkte vi dit.

Vi serverades detta härliga fat av läckerheter tillsammans te och "bubbel".
Det var jättegott och supertrevligt.
Sedan tog vi en liten promenad över till Frösön.
Det är sådana här dagar som jag får tanka massor med positiv energi.

Jag måste ha dragit högsta vinsten när jag träffade Maria.
För bättre vän än Maria får man leta efter. 
1992 åkte vi till Cypern. Maria var 17 och jag var 20. 
2 veckor som var helt galen och alldeles underbara. 
Jag tror att det var där vi "knöt banden". 
Vi åkte över med båt till Israel och fick se klagomuren i Jerusalem och Betlehem. 
Vi liftade med en lastbil när vi insåg att sista bussen hade gått, och vi fick sitta på flaket bland en massa höns och grönsaker.
Efter det har vi upplevt en massa härliga saker tillsammans. 
Vi har varit på Allsång på Skansen, till Ullared 2 gånger, i Stockholm med alla barn på Gröna Lund och inte minst Kroatien 2012.
3 barn var, varav en då vi var gravida samtidigt och fick med knappt 3 veckor mellan.
Maria betyder så otroligt mycket för mig. 
Hon gör livet lättare att leva.
Tack för att du finns i mitt liv!!!
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar