Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 24 maj 2018

Det gäller verkligen att ha is i magen, vänta är inte min starkaste sida, och jag vill helst ha svar direkt.Men pusselbitarna föll på plats till slut även denna sommar. 
Vi har lyckats få till en vecka som vi kan åka och hälsa på Gun och Bertil.
Jag har bokat boende strax utanför Ullared. Så några besök på Gekås ska vi nog hinna med. Länge sedan vi var där nu.
Tomas och Petter har planerat in minst en golfrunda.
Det finns ju en hel del banor att välja på där.
Det känns så roligt att ha detta att se fram emot. Och jag får klappa mig själv lite på axeln för det.
I lördags eftermiddag kom Petter, Elias och Gunnar hem med dessa regnbågar.
De hade trollat sedan tidigt på morgonen.
Minst en kasse har gått sönder i fiskodlingen, och det handlar om ton som simmat ut i vattudalen. Och det är ju inte vi ledsna för.
Men så klart tråkigt för dem som äger odlingen.
Det är bra att de fiskas upp eftersom de i vanliga fall inte finns i fiskbeståndet i sjön.
Vi fick frysa in hälften av dessa, ca 15 kg.
Det blir gott att lägga på grillen i sommar. Har redan räknat ut att det får bli kotletter.

Vi fick middagsgäster: Maria, Mattias och Jens i lördags.
Jättetrevligt!!
Vi har alltid så intressanta och roliga diskussioner så tiden bara springer i väg.
Från stort till smått. Högt i tak, och inget lämnas till slumpen.
Och så klart följde jag lite av bröllopet i England mellan Harry och Meghan på dagen.
Alltid kul att se alla dessa välklädda celebriteter.
Inte minsta alla roliga hattar och vackra klänningar.
Hade däremot inte koll på vilka de flesta var.
Trodde att kungafamiljen skulle vara där, men de var tydligen inte bjudna.

På söndag kväll fick vi besök av Carina och Peter. Vi bjöd på nybakad morotskaka.Vi är verkligen rika på goda och fina vänner!!

Sedan såg vi sista stunden på hockeyn då Sverige slog Schweiz i straffar.
Det är bara Petter i den här familjen som följde hockey VM hela vägen.
Han har ett grymt intresse för sport i alla former, men hockey är nog den sport som står hans hjärta allra närmast, inte minst Brynäs. Han har stenkoll på allt som händer.
Det är kul att barnen har intressen!!
Chess har snart varit hos oss i 2 månader nu.
Han har verkligen blivit en kär familjemedlem.
Han skänker så mycket glädje och kärlek, även om han kan vara ganska jobbig i bland också. Helst tidigt på morgonen när man vill sova. Då är hans som piggast och vill busa och bitas. Men det blir nog bättre och bättre.
Tänk vad det kan bli av en tomatskiva.
Tomas satte den någon gång i mars, och har lyckats bli så pass kraftiga.
Jag ska sätta om dem så de får bättre utrymme att växa.
Sedan är det bara att hoppas på att det blir tomater i sommar.

I går jobbade jag kväll för första gången på en annan avdelning. Det gick över förväntan bra. Hade en van arbetskamrat vid min sida. 
Några dagar under en 6 veckors period går vi runt och jobbar på andra avdelningar.
I bland är vi obokade och då får vi vänta på ett sms på en bokning, eller så finns det lite annat vi kan fylla ut dagen med.

I dag är jag ledig. Jag ska ta med min huvudman till skoaffären så hon får köpa sig ett par nya skor.

Toaletten som vi håller på att fixa nere är snart klar. Det har tagit lite tid eftersom det har varit så soliga och fina dagar, så det har inte varit prio 1 på kvällarna efter jobbet.

I morgon ska vi åka till Östersund.
Moa ska träffa arbetsterapeuten som ett led i det jag har skrivit om tidigare.
Det går framåt, och jag skriver mer när jag vet mer.
Det känns i alla fall positivt, och det är huvudsaken.

På återseende!!
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar