Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 2 mars 2018

I går när jag gick till jobbet strax före kl 7.
Friska -24 grader.
I Ulriksfors (5 km) där Tomas jobbar var det nästan -33.
Kylan biter sig fast.
Den här vintern har i stort sätt varit snöig eller kall.
Alla vinterälskare måste ju bara jubla av glädje.
Jag är glad och otroligt tacksam för vår kamin.
Den har värmt min frusna själ och fötter många gånger i vinter.
Det är nu vi verkligen uppskattar veden som vi sliter med under våren och sommaren.
Ljuset har kommit tillbaka. Dagarna är mycket längre.

Jag och Tomas har anmält oss till en buss (gratis)/slalomresa till Stora Blåsjön den 17 mars.

 Det ser vi fram emot.
Jag har inte varit där på flera år, och Tomas har aldrig varit där och åkt slalom.
Det är en fantastisk utsikt på toppen om vädret är klart.
De har en resturang, Fjällripan i anslutning till backen.
Det är italienare som äger den, så lunchen kommer självklart att intagas där.
Det är 18 mil enkel till Blåsjön, så det ska bli skönt att åka buss.
Då kan man ta med sig fika/frukost, det är viktigt!!
Vad vore livet utan fika??
Fruktansvärt trist och långtråkigt 😉

I dag ska bilen besiktas.
Sen ska jag luncha med Maria.

Ev åker vi en sväng till Backe och åker slalom i morgon.
Det beror på hur kallt det är. 
Jag tror att barnen inte är lika noga på kylan som mig och Tomas. 
Barn mellan 6-15 år åker gratis både lördag och söndag.
Och så har de lite annat kul.
På torsdagen på lovet går det en bussresa till Backe. Då är både bussen och liftkortet gratis för barn upp till 15 år. Fantastiskt!!
Elias, Alva och Melvin är anmälda.

Det gäller att vara lite om sig och kring sig.
Ha ögon och öron öppna.

Trevlig helg!
:O)

2 kommentarer:

  1. Vart ju en jättebra dag i slalombacken :). Bra blogg som vanligt.
    Fler kommentarer vore ju roligt /Kram Tomas

    SvaraRadera
  2. Vilken mars-kyla. Chess kommer inte att vilja gå ut. :)
    Fotot med månen är fantastiskt fin.
    Kaminen måste vara guld värd. Jag hade nog suttit där tills någon ropade att våren är här på riktigt.
    Kram Bosse som börjar se barmark idag.

    SvaraRadera