Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 27 februari 2018

Efter att vi hade varit och hälsat på valparna i lördags så bestämde vi oss.
Det blir denna lilla krabat.
För tillfället heter han Chess.
Vi ska "smaka" lite på det namnet, så får vi se sen vad det blir.
Han är så bedårande söt.
Alla barn utom Petter ville följa med.
Familjen som har valparna är riktiga djurvänner.
Och både mamman och pappan till valparna verkar lugna och tillgivna.
De fanns i närheten hela tiden och protesterade ingenting,
 när vi gosade med valparna.
Det tycker jag känns positivt.
Det är alltid ett "lotteri" att skaffa djur.
Jag tror inte alltid att det är det bästa att köpa dem hos hunduppfödare.
Många säger att de kan bli sönderavlade, med sjukdomar som påföljd.
 Och de är mycket dyrare.


Viktigast för oss är att det känns bra.
Och det gör det verkligen.
Inte minst känns det bra att få uppfylla en av barnens högsta önskningar.
De har pratat om att de vill ha ett djur i många år.
Till påsk ska vi få hämta hem honom, om allt går som det ska efter veterinärbesiktningen.
Det ska bli jätteroligt!!
Vi är både spända och glada att få en ny familjemedlem.
Jag och Tomas har lagt in om semester, så vi är hemma med honom de första två veckorna.

Häromdagen när vi var ute och gick såg vi denna gigantiska istapp.
Det är nog den längsta istapp som jag har sett.
Med tanke på den kalla vintern så borde det inte bli så här. Så vi var ganska eniga om att det måste bero på dålig isolering. Det är ett gammalt hus.

Moa har snart gjort klart sin praktik på Granbacken.
Nästa vecka har de ett välbehövligt sportlov.
Och sen är det inte långt kvar tills Moa får åka till Bryssel med skolan.

I kväll ska jag gå på bio med Carina. 
Kommunen bjuder sina anställda på att se Sameblod.
Jag har varit hemma i ett par dagar, med någon variation av flunsan som går.
Orkeslös och det har känts som att jag har haft bomull i huvudet.
Dock ingen feber eller snuva.
Men i morgon ska jag påét igen. 

Nu ska jag göra ny ingefärsshot. Tror att den är bra för immunförsvaret.
Jag och Tomas dricker en shot varje dag.

Puss & Kram
:O)

1 kommentar:

  1. Ska bli kul och spännande med en liten hund :) /Tomas

    SvaraRadera