Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 23 februari 2018

Det har kommit "lite" snö.
Vi har skottat (snöslungan)  upp till vedboden.
Det känns som att det kommer att ta tid innan all denna snö tinar bort.
Oftast börjar det tina efter påsk här,
men eftersom den är så tidig i år så återstår det att se.
Grannen sa att vi hinner nog inte ta fram gräsklipparen i år,
förens det är dags för vinter igen.
Petter och pappa börjar förbereda sig för kommande pimpeltävlingar.
Hoppas att isarna håller i år.
Det är 4 år sedan vi hade en riktigt fin sommar,
så jag hoppas verkligen att vi får det i år. Jag behöver tanka sol och värme.
Vi har lagt in om önskemål om sommarsemester.
De har tagit beslut om 3 perioder. Det har inte mottagits med glada tillrop.
Men om man kan lösa det på arbetsplatsen med 2 perioder så är det ok.

När vinterdagarna är så här fina så känns det helt ok att bo här.
 Studsmatteringen är som synes helt täckt under snö.
Många husägare har haft fullt upp den senaste tiden med att skotta av taken.
Det gör sig inte själv. Det blir rejäla fyspass, både på taket och på backen efteråt.
Förändringar i stort och smått är aldrig fel, då och då. Det är lätt att fastna i det trygga och invanda, både privat och på arbetet.
Just nu är vi inne i en förändringsfas på jobbet, och det känns riktigt bra och positivt.
Mycket har hänt på de här 6 åren som Gästis har funnits.
Vi skulle ha gjort det tidigare, men bättre sent än aldrig.
Förra sommaren spelade GES på Öland. Och jag blev så sjuk för att åka dit.
Men vi skulle ju på Robbie Williams i Stockholm, så det var inte att tänka på.
Nu när jag fick höra att de ska ut på turné den här sommaren så började jag genast söka efter närmaste platsen. 
Det stod mellan Dalhalla i Rättvik och Skuleberget på Höga kusten.
Det blev den sista. 11 augusti. Med Maria och Mattias.
Det ser jag mycket fram emot. Det är utomhus, vi har ståplatser, så det är bara att hoppas att vädret är med oss då.

I går vann ÖFK mot Arsenal i London med 1-2.
Det räckte tyvärr inte för att gå vidare. Men de har kämpat grymt bra.
När de spelade hemma på Jämt kraft arena förra torsdagen måste de ha varit för nervösa.
I går var de samma lag som vi är vana med att se dem. Och över 5000 fans var på plats.
Detta har verkligen blivit stort både i Östersund och länet.

OS i Sydkorea har funnit där i bakgrunden, mest på jobbet.
Jag såg faktiskt när Kalla tog guldet, dagen efter invigningen. Det var häftigt!!
Många fina prestationer av svenskarna.

Jag fick en inbjudan till 30 års jubileum i juni, sedan vi gick ut 9:an.
Det är minst sagt med blandade känslor.
Skolan var inte min bästa tid i livet.
Vissa skulle vara roligt att träffa igen.

Jag har ledig helg.
Jag älskar att vara ledig. Det gör mig lycklig.
Jag ska åka och träna.
I kväll är det bandy, A-laget hemma mot Frösön.
I morgon är vi bjudna på middag hos Peter och Carina. Trevligt trevligt!!
Innan dess funderar vi på att åka och hälsa på valparna som har hunnit bli 3 veckor nu.
De har öppnat ögonen och lagt på sig lite sedan sist.

Jag önskar dig en riktigt skön och trevlig helg!
:O)

6 kommentarer:

  1. Vad mycket som händer i ditt liv och huvud. Det är som alltid trevligt att ta del av dina tankar i välskriven text och med fina foton. Med snö du har. Ta det försiktigt när du är på taket. Det blev JA för valp. Eller? Du fattade helt rätt beslut den gången. Stackars hundar som ska behöva få insulinsprutor. Svårt för dem att berätta vilken dos de ska ha. Jag visste inte att GES håller på ännu. Jag gillar både gruppens musik och alla killarna var och en för sig. Tänk att Östersund vann i London. Vilken insats de gjort under en lång tid. Hoppas sommarsemesterna går att kombinera med varandra och att ni får en riktigt fin sommar. Jag var heller inte nöjd med förra. Den regnade mest bort och ibland frös jag. Ingen chans att all den snön försvinner med tanke på den tidiga påsken. Jag tror du får ha den till midsommar. Kan ni inte dansa runt en snöstång? Skojar bara. Minns alltför väl "Påsksnön" när jag bodde i Umeå.
    Kram Bosse från ett soligt snötomt Ystad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu har vi bestämt oss för en valp :) Om allt går som det ska får vi hämta honom till påsk. Det ska verkligen bli roligt. Alla ser jättemycket fram emot det.
      Kul att du gillar det jag skriver. Det uppskattar jag verkligen. Detsamma säger jag om din blogg.
      Min största favorit är Orup, men hela gruppen tillsammans är så häftig. Såg dem på Allsång på Skansen i somras (på tv)
      Är snön borta till midsommar får vi vara glada.
      Jag vill kunna bada i sommar. Men det måste vara varmt.
      Tack för mycket trevlig kommentar. Kram Katarina :)

      Radera
  2. Go kväll vännen!
    Kära nån så mycket snö ni har! Vi har fått "lite" de senaste dagarna! Med betoning på lite!
    Så mysigt att ha någonting att se framemot..och dessutom med goda vänner!
    tänk så väl jag förstår dig om det här med återträff!
    Jag var med för många år sedan med glädje..det var vi som hade gått i småskolan ihop. vi var ju bara fem elever..så det var en mysig träff. Sedan har jag varit med på en till..vi som hade gått ur nian. Det har varit flera träffar efter det..men NEJ TACK jag har inte varit med. dels som du skriver med skolan och sedan var det på träffen jag var med på så mycket tjat om jobbet jag hade då!
    Så som sagt..förstår om du inte är med!
    Japp då blev det en lån kommentar!!
    Ha det så bra vännen och var rädd om dig!
    Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Annika :) Jag uppskattar verkligen att du kommenterar. Är så glad att vi har hittat varandra här.
      Sköt om dig du med. Kram Katarina :)

      Radera
  3. Vi erbjuder ett brett utbud av finansiella lånetjänster 2% från 1000 USD till 100 000 000 USD som inkluderar: Affärsplanering, Kommersiell och utvecklingsfinans, Fastigheter och inteckningar, Skuldkonsolideringskassa, Kontanter för kontanter, Privatkassa, bilkassa, hotellkontanter, studentkontanter kontakta oss idag på: lakeviewfinancialltd @ gmail.com eller Whatsapp: 00919741230692

    SvaraRadera
  4. Välkommen: Lånet mellan allvarliga och ärliga individer online.
    Lånerbjudande mellan individer snabbt Snabblån för att avsluta dina bekymmer på mindre än 72 timmar Du är förbjuden från din bank och alla dina försök i andra och andra finansinstitut har hittills inte gett något på grund av din dåliga kredit eller andra så inga fler bekymmer kontakta mig och på mindre än 72 timmar till en rimlig ränta på 2% per år och på den återbetalningstid som passar dig gör jag dig ett lån som kommer att rädda ditt liv. Kontakta mig via e-post: marialeydi06@gmail.com

    SvaraRadera