Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 17 januari 2018

Kylan slog till förra veckan.
Fast just där vi bor, som ligger lite högre, är det alltid lite mildare.
Så när vi kanske har -19, kan det vara -28 nere på samhället.
Sådana dagar är det skönt att ha kamin.
Då ger slitet med veden under våren och sommaren lön för mödan.
Vi njuter verkligen av den behagliga värmen som kaminen ger.
Det är lätt att slumra till i soffan.
Senast förra veckan sa jag till Tomas, att det är så härligt att kunna känna att jag kan längta efter att få komma hem. Därför att jag trivs så oerhört bra här.
Det är min fristad. Här känner jag mig trygg.
På promenaden i lördags var det inte fullt så kallt, men friskt nog att vi skulle få frost i ögonfransarna och ögonbrynen. Solen sken. En försmak av vårvintern.

Julen är bortplockad. Lite trist på den mysiga belysningen, men det gäller att hitta likvärdiga ljuskällor att ersätta med, och fortsätta att elda ljus.

Moa fick följa med en kompis till Vemdalen och åka slalom, och bo i stuga hela helgen.

På lördag kväll gick vi ut och åt på restaurang Hörnet. De hade en specialerbjudande som vi nappade på. Så då fick vi med mamma och pappa också.
Det är inte så ofta vi går ut och äter här i Strömsund, så det var riktigt trevligt.
Roligt att se att så många var där och åt. 

Det går inte en dag utan att jag tänker på att få i hop nog med pengar för att kunna åka utomlands. Jag har en sådan längtan efter sol, bad och värme, ledighet och samvaro med dem jag älskar. Jag får fortsätta drömma och hoppas. Plötsligt händer det, sägs det?

Just nu är det bara Elias som är hos oss.
Det bara föll sig så, och jag kan tycka att det är skönt att inte alla 5 är här samtidigt.
Det känns som det blir bättre kvalitet och lugnare.
Sen får vi se hur det kommer att se ut framöver.
Jag tror att det kommer att bli glesare mellan gemensamma aktiviteter.
Petter fyller 18 år till sommaren. Mycket kan hända, och alla har olika intressen.
Och inte minst ett stort spann på åldrarna.

Snön yr utanför. Det är ett riktigt flurväder.
Har lite att pyssla med innan jag börjar jobba kl 13.
Ser fram emot ledig helg.
Puss & kram 
:O)

4 kommentarer:

  1. God eftermiddag vännen!
    Här har det kommit bara lite snö..och vi brukar ha bara några minus grader. Förstår att det är kallt och friskt där ni bor, men jag hade nog hellre tagit det ist för som här!
    Så mysigt att ibland unna sig att gå ut och äta..och trevligt att dina föräldrar följde med!
    ja du, åren går och barnen blir så stora! Plötsligt en dag är ni själva hemma i huset, och det klart att det kan vara skönt..när det är många olika viljor!
    Du frågade om T för ett tag sedan.
    Vi ses inte längre, för i somras gifte han sig med en ung Filippinska! Ha nu en fortsatt mysig helg! Skickar en stor Kram och Tackar samtidigt för dina kommentarer hos mig!!/ Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok. Då förstår jag varför du inte skriver om honom längre. Det måste ha gått fort, när de har hunnit gifta sig också.
      Huvudsaken är att du mår bra, och det verkar så på dina trevliga inlägg :) Kram Katarina.

      Radera
  2. Det är ljuvligt att ha en fristad på hemmaplan och att älska att komma hem.
    Vad kallt ni har det. Men en aning om vårvinter låter inte så dumt.
    Förstår att det kan vara lite extra "tufft" när alla fem är hemma samtidigt. Precis som du skriver kommer mycket att hända de närmaste åren för er. Vi kan sakna småbarnsåren och kanske romantiserar vi när vi säger att allt var enklare då. Var tid har sina glädjeämnen och problem. Hoppas det blir en utlandsresa till värmen för dig. Det är mysigt att gå ut och äta ibland.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina alltid så trevliga kommentarer Bosse :) Det uppskattar jag mycket. Kram Katarina :)

      Radera